"Gest, ciało, głos". Życie jako performance

Ostatnia aktualizacja: 15.09.2016 12:15
Teatr jest dziedziną sztuki, która może być bardzo blisko ważnych problemów społecznych. Z tego założenia wychodzą twórcy LTS-u, czyli Laboratorium Teatralno-Społecznego.
Audio
  • Laboratorium Teatralno-Społeczne, czyli teatr dający do myślenia (Stacja Kultura/Czwórka)
Ruch jest jedną z metod ekspresji podczas interaktywnych spektakli i warsztatów Laboratorium Teatralno-Społecznego.
Ruch jest jedną z metod ekspresji podczas interaktywnych spektakli i warsztatów Laboratorium Teatralno-Społecznego. Foto: Alicja Szulc/www.facebook.com/laboratoriumteatralnospoleczne

- To jest projekt, który łączy teatr, performance i działanie społeczne. W LTS-ie poszukujemy form twórczej wypowiedzi, która podejmowałaby tematy związane z życiem w społeczeństwie. Wychodzimy z założenia, że sfera publiczna, której jesteśmy częścią, ma charakter performatywny - wspomina Dorota Ogrodzka, jedna z założycielek Laboratorium.

LTS rzesza osoby zajmujące się na różne sposoby sztuką, a także aktywistów i aktywistki społeczne. Ich przestrzenią, w której nie tylko grają spektakle ale także organizują warsztaty, jest Lub/Lab na warszawskiej Pradze. Jakie tematy poruszają w swoich interaktywnych działaniach? Jakie są ich plany na najbliższe miesiące, oraz jak zgłosić się na warsztat teatralny o "takiej pięknej katastrofie"? Tego dowiecie z nagrania najnowszego wydania "Stacji Kultura".

***

Tytuł audycji: "Stacja Kultura"

Prowadzi: Katarzyna Dydo

Goście: Dorota Ogrodzka (pedagożka teatru, reżyserka i animatorka kultury)

Data emisji: 15.09.2016

Godzina emisji: 10.07

jsz/kul

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Podróż w czasie w teatrze totalnie interaktywnym

Ostatnia aktualizacja: 08.08.2016 13:53
Jak przenieść się do lat 30. ubiegłego stulecia i wcielić w jedną z postaci mających wpływ na rozwój miasta? To możliwe w ramach spektaklu "Bankiet" w reżyserii Piotra Srebrowskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Teatr Bez Klepki: improwizacja opiera się na zgodzie

Ostatnia aktualizacja: 12.09.2016 13:20
- Podstawą pracy nad improwizacją jest zgoda na drugiego człowieka. Zgoda na propozycję, którą od niego słyszymy. Tylko to jest w stanie ruszyć całą akcję do przodu - wyjaśnia Piotr Barański z Teatru Bez Klepki.
rozwiń zwiń