X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Czy z korkami można wygrać?

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2014 11:30
Problem korków drogowych dotyczy miast na całym świecie. Nie inaczej jest oczywiście w Polsce. Jak sobie z nimi radzimy? Czy są takie metropolie, z których powinniśmy brać przykład?
Audio
  • Jak polskie miasta radzą sobie z korkami? (Czwórka/Poranek OnLine)
  • Sonda - jak oceniasz sytuację na drogach w swoich mieście? (Czwórka/Poranek OnLine)
  • Wiedeń stawia na uliczki jednokierunkowe. Londyn ogranicza dostęp do centrum, a niektóre włoskie miasteczka całkowicie go zamykają. Jak miasta na świecie walczą z korkami? (Czwórka/Poranek OnLine)
Korek
KorekFoto: Glow Images

Jeden z portali internetowych, zajmujących się porównywaniem sytuacji na drogach w polskich miastach, poinformował ostatnio, że najwolniej jeździ się we Wrocławiu. Na kolejnych miejscach znalazły się Poznań, Kraków, Łódź i Warszawa. Z kolei wedle innego raportu, opublikowanego pod koniec 2013 roku przez Targeo oraz Deloitte, mieszkaniec Warszawy traci w korkach 9 godzin miesięcznie.
Czy są sposoby na walkę z tą sytuacją? Jak miasta próbują sobie z nią poradzić? - Smutna prawda jest taka, że korków w miastach wyeliminować się nie da - stwierdza w "Poranku OnLine" dziennikarz Czwórki, Błażej Prośniewski. - Można za to upłynnić ruch na naszych ulicach i temu mają służyć tzw. inteligentne systemy zarządzania i sterowania ruchem. Obecnie nie ma w zasadzie w Polsce większego miasta, które by go nie wdrożyło, bądź nie planowało tego. Problem w tym, że na efekty przyjdzie nam poczekać do momentu, gdy wszystkie elementy wejdą w życie i w pełni się zintegrują.
Do tego, żeby sytuacja się poprawiła potrzebny jest czas, ale przede wszystkim pieniądze. I nie ma się co oszukiwać, to one stanowią główną przeszkodę. - Podobny efekt, jak przy systemie zarządzania i sterowania ruchem, można osiągnąć eliminując w niektórych miejscach przejścia dla pieszych, albo też tworząc skrzyżowania dwupoziomowe. To proste sprawy, a mogą znacznie polepszyć sytuację - mówi Wojciech Śmiech z portalu "Rynek infrastruktury".

Korek
Korek drogowy, foto: Glow Images

Wiemy wszyscy z własnego doświadczenia, jak wygląda sytuacja w Polsce. Czy na świecie z korkami jest lepiej i czy udało się komuś całkowicie wyeliminować ten problem? - W Wiedniu rozwiązano to bardzo ciekawie, bo tam większość dróg jest jednokierunkowa. Dzięki temu dojazd do wielu punktów jest być może ciut dłuższy, za to płynny - przybliża Rafał Mikołajczak z Targeo.
O jeszcze innym rozwiązaniu, być może bardziej bolesnym dla kierowców, mówi Leszek Ruta, były dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie: - Wprowadzając opłaty za wjazd do centrum miasta jak w Sztokholmie, czy Londynie, w sposób naturalny powoduje się, że część ludzi przesiada się do komunikacji publicznej. We Włoszech jest tak, że całe centra miast są wyłączone dla "normalnych" użytkowników.

(ac/kd)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jak przygotować samochód do zimy?

Ostatnia aktualizacja: 14.11.2012 18:21
To wbrew pozorom wcale nie jest błahy problem. Nawet opony zimowe w Polsce zmienia się dużo później niż na całym świecie. Zdaniem gościa Czwórki, czekanie na śnieg, to duży błąd.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Które polskie miasto jest najbardziej zakorkowane?

Ostatnia aktualizacja: 07.11.2013 08:56
Warszawa jest trzecią, po Moskwie i Stambule, najbardziej zakorkowaną metropolią w Europie. Jednak jeszcze większe korki niż w stolicy są w Łodzi - informuje "Rzeczpospolita".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Złodzieje lubią niemieckie auta

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2014 18:14
Volkswageny i audi padały w 2013 roku najczęściej ofiarą kradzieży w Polsce. Jakie inne auta szczególnie upodobali sobie złoczyńcy?
rozwiń zwiń