X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Teatr, taniec - co słychać w kulturze?

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2019 10:06
Premiera "Gwoździ", "Cabaret" w Krakowie, a także "Masakra" i taniec na teatralnych deskach - to tematy kolejnej odsłony programu Michała Piwowarka. 
Teatr uliczny
Teatr ulicznyFoto: shutterstock.com

W pierwszej godzinie audycji - premierowy spektakl Teatru Collegium Nobilium "Gwoździe". Ten klasyczny monodram, napisany w 1994 roku, nie tylko nie stracił na aktualności, ale stał się niepokojąco bliski dzisiejszej rzeczywistości. Eric Bogosian opisuje w nim typy ludzkie wyłowione w społeczeństwie amerykańskim. Jest wśród nich neurotyczny sprzedawca płytek ceramicznych, jest bezdomny, pojawia się narkomanka, artysta chorobliwie pragnący sukcesu, para konserwatystów. Bohaterów łączy frustracja i zagubienie. Autor szkicuje ich ułomności, kontrowersyjne postawy czy poglądy. Każe nam zastanowić się nad sensem i sposobem funkcjonowania w świecie, w którym dominuje konsumpcja i alienacja, a media zmieniają ludzi w posłusznych niewolników systemu. 30 lat temu głównym narzędziem tej manipulacji był telewizor, dziś jest nim internet. Ofiarami natomiast, zarówno wtedy, jak i obecnie, są zwykli ludzie. Zaprosimy też słuchaczy na spektakl "Cabaret" w krakowskim Teatrze Stu.

Po godz. 13.05 odwiedzi nas Paweł Sakowicz, żeby porozmawiać o najnowszym projekcie – spektaklu "Masakra". W 1937 roku polski rząd wysłał na Madagaskar ekspedycję, mającą zbadać możliwość kolonizacji wyspy. Uczestniczyli w niej major Mieczysław Lepecki, współpracownik Józefa Piłsudskiego, oraz pisarz i podróżnik Arkady Fiedler. Wyprawę wspierała Liga Morska i Kolonialna, popularyzująca hasło: "jak każdemu wolnemu narodowi, Polsce należą się kolonie". Polską kolonią Madagaskar nigdy jednak nie został. Powiemy również o tym co ciekawego działo się w 2018 roku w performensie.

***

Na audycję "W to mi graj" w sobotę (4.01) w godzinach od 12.05 do 14.00 zaprasza Michał Piwowarek.

kd

Zobacz więcej na temat: Czwórka spektakl taniec
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Wdech, wydech". W sali gimnastycznej o samotności nastolatków

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2019 15:30
- Wiedzieliśmy, że musimy zrobić spektakl, dla młodego widza, który może być zagrany wszędzie - opowiada aktorka i reżyserka Maria Seweryn. - Za pomocą ograniczonych środków wyrazu próbujemy opowiedzieć o poczuciu osamotnienia i o zwątpieniu we własną wartość.
rozwiń zwiń