X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Dzieci wzorem dla rodziców?

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2011 09:00
Kiedyś nie do pomyślenia było, żeby dzieci stały się wzorem dla rodziców. Teraz wszystko się zmienia, a matki pożyczają ubrania od córek. Nastolatki rządzą - wynika z badań.
Audio

Wpływ nastolatków na rodziców jest większy niż dotychczas przypuszczano.

Jak wynika z ostatnio przeprowadzonych badań na wybory konsumenckie rodziców mają bardzo duży wpływ podpowiedzi dzieci. Sławomir Wojtkowski z Warszawskiej Szkoły Reklamy mówił: - Rodzice często zabiegani nie wiedzą wszystkiego o rynku, nastolatki mają trochę więcej czasu w związku z tym są traktowane jako lepiej poinformowane w sprawach modnych marek, dlatego często są adresatami reklam.

Wiadomo, że młodsze pokolenie jest bardziej podatne na reklamy – im człowiek młodszy, tym bardziej lubi reklamy i tym bardziej im ulega. Stąd popularność tzw. reklam rodzinnych promujących na przykład samochody, przekazy te są bardziej kolorowe i dynamiczne, operują wyluzowanym językiem, często nawiązują do potrzeby przynależności do grupy i identyfikacji z nią.

Słuchacz Adam pisze, że rodzice mogą się nauczyć obsługi komputera i internetu. Młodzi ludzie są osobami, z których zdaniem zaczęto się liczyć. Kiedyś dzieci wzorowały się na rodzicach, obecnie ten trend ulega odwróceniu. Rodzice wzorują się na dzieciach, traktują je partnersko, mogą się od nich nauczyć tolerancji i fantazji. Janusz pisze, że dzieciaki wprowadziły go w świat subkultury. Dziś już nie szokują wspólne wyjścia na koncert, do pubu czy na imprezę. Doktor Konrad Maj z SWPS zbliżenie międzypokoleniowe tłumaczy zmianą kulturową: - Młodzież w tej chwili może dyktować pewne trendy swoim rodzicom. Nie ma się co dziwić, że mamy pożyczają od swoich córek ubrania, chcą być na czasie, chcą podążać za modą, trochę się odmłodzić. Ta współpraca między rodzicami i dziećmi obecnie wydaje się łatwiejsza.

Więcej na ten temat dowiesz się, słuchając całej rozmowy z audycji "Poranek".

(ed)

 



Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

„Matka Polka - stereotyp na co dzień” - Ewelina Karpacz-Oboładze

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2011 19:00
Czwartek, 11 sierpnia, godzina 18.15, Program 3. W XIX wieku powstał mit Matki Polki. To określenie funkcjonuje do dziś.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Politycy odrzucili "świadome rodzicielstwo"

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2011 20:31
Kluby PO, PiS i PSL opowiedziały się za odrzuceniem w pierwszym czytaniu poselskiego projektu ustawy o świadomym rodzicielstwie przygotowanego przez klub SLD.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dzieci i reklama mogą iść w parze

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2011 12:00
Niektórzy rodzice stają na rzęsach, aby ich pociecha wystąpiła w reklamie. Pierwszym celem jest chęć pochwalenia się swoim dzieckiem. Niestety niewinne zamiary często przeradzają się w pogoń za zyskiem.
rozwiń zwiń