Casting i produkcja filmu. Jak to się robi?

- Castingi reklamowe, do programów telewizyjnych, seriali i filmów fabularnych, różnią się od siebie. W tej pracy tego, że niczego nie można być pewnym. Im dłużej to robię, tym więcej niuansów dostrzegam - mówi Paulina Krajnik.
Paulina Krajnik
Paulina KrajnikFoto: Katarzyna Cygler/Czwórka
O Audycji
Tytuł Casting i produkcja filmu. Jak to się robi?
Prowadzący Cygler Katarzyna
Opis

- Jest wiele szczegółów, które trzeba dostrzegać. Na castingu do reklamy uśmiech "bez zębów" dyskwalifikuje, a przy roli dramatycznej nie ma to większego znaczenia - mówiła Paulina Kajnik. - Jeśli aktor przyjdzie z aparatem na zębach, a akcja filmu, w którym ma grać rozgrywa się w 1939 roku, to nie będzie pasował - tłumaczyła.

Jak tłumaczyła, od aktora zależy tylko połowa sukcesu na castingu. - Reżyser ma zwykle swoją wizję, do której nie wszyscy pasują - mówiła rozmówczyni Katarzyny Cygler. - Na jego wybór wpływa też tysiąc różnych czynników: producenci, rozkład lotów, pogoda i obsada innych ról. Cala osada filmu to są puzzle, które zaczyna się układać od góry. Jeśli mamy już głównego bohatera, musimy do niego dobrać rodzinę, przyjaciół,

Opowiadała także o początkach swojej pracy i o tym, jak odnieść w niej sukces. W programie także włoski reżyser, visual artist, autor filmu "Monelle", Diego Marcon, opowiedział o tym, jak tworzy się filmy oraz tym dlaczego został reżyserem. Zaś Joanna Zygma - projektantka mebli zdradziła, jak tworzy się funkcjonalne meble do niewielkich mieszkań.

***

Tytuł audycji: Artystyczny wybieg

Gość: Paulina Krajnik (reżyserka obsady filmowej)

Data emisji: 26.05.2019  

Godzina emisji: 15.06

kd/ac

Goście Paulina Krajnik
Playlista
Tagi
Playlista