Gaming dookoła świata, czyli co kraj, to obyczaj

Ostatnia aktualizacja: 19.08.2021 16:15
Jedno z powiedzeń, jakie pojawia się w przypadku zróżnicowanych tradycji i wartości na świecie brzmi: co kraj, to obyczaj. Czy dotyczy to także sfery gamingu?
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjneFoto: Anton27/shutterstock.com

Zobacz
podróże  podróżnicy gra komputerowa fikcyjny świat 1200.jpg
Sklonowane drzewa i stół jako klapa w podłodze - tajemnice twórców gier

Różnice mogą pojawiać się nie tylko w sposobie wydawania gier w danym regionie lecz także w zakresie cenzury. I to właśnie cenzura będzie dla nas kluczowym słowem, na którym się skupimy. W zależności od państwa oraz kultury w różnych zakątkach świata cenzura w grach występuje w mniejszym lub większym stopniu albo - jak zapewne się domyślacie - wcale.

Sprawdź także:

Zobacz
shutterstock_gaming gracz złość 1200.jpg
Gry jak "zakazany owoc". Kto chce po niego sięgnąć?

Zamiana ludzkich modeli na kosmitów w Carmageddonie, usunięcie krwi oraz brutalnych wykończeń z "Mortal Kombat" czy całkowity zakaz sprzedaży "Postala" lub "Manhunta" w danym kraju to tylko kilka przykładów. W najnowszym wydaniu audycji skupimy się na cenzurowaniu wirtualnej zawartości oraz sprawdzimy, jaki ma ona wpływ na odbiór produkcji.

 ***

Na audycję z cyklu "Strefa gamingu" w niedzielę (21.08) o godzinie 12.05 zaprasza Łukasz "JeffreJ" Chmiel.

kul

Zobacz więcej na temat: Czwórka gry komputerowe hobby
Czytaj także

Jasne i ciemne strony gamingu. Jak wyłączyć złe emocje?

Ostatnia aktualizacja: 01.11.2020 14:00
W trakcie pandemii granie w gry stało się jedną z najpopularniejszych form spędzania czasu. Okazuje się jednak, że często długie przesiadywanie przed ekranem z padem w ręku nie zawsze ma pozytywne skutki.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Wirtualna rzeczywistość. "To z pewnością przyszłość gamingu"

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2021 16:27
Pierwotnie uznawana była za "gadżet dla bogaczy", zabawkę, która w żaden sposób nie zrewolucjonizuje gamingu. Okazuje się jednak, że VR zaczyna gwałtownie zyskiwać na popularności i coraz częściej jest stałym elementem gier. 
rozwiń zwiń