X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jaki ton głosu nastolatki wolą słyszeć?

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2019 09:00
Ton głosu rodziców ma znaczący wpływ na emocje i reakcje młodzieży. Najnowsze badanie pokazuje, że nastolatki rzadziej odpowiedzą matce, gdy ta używa „władczego” tonu.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Foto: East News

Badanie przeprowadzone przez dr Nettę Weinstein z Uniwersytetu Cardiff obejmowało tysiąc osób, w przedziale wiekowym 14-15 lat. Badacze podzielili uczestników na trzy grupy, po czym odtworzyli każdej z nich trzydzieści nagranych wiadomości, w których wypowiadały się matki osób badanych. Słowa w wiadomościach były identyczne, ale nagrane w trzech wersjach, innym tonem głosu: władczym, wspierającym i neutralnym.

Po wysłuchaniu wiadomości badani musieli wypełnić ankietę, w której zaznaczyli jak czuliby się i zachowali, gdyby ich mama użyła danego tonu głosu. Ci, którzy usłyszeli władczy ton częściej mieli negatywną reakcję na polecenie, które wydawała im matka. Natomiast ci, którzy słyszeli wspierający ton, odczuwali pozytywne emocje, w szczególności w porównaniu do tych, którzy usłyszeli neutralny ton głosu.

Konkluzją badania jest zatem to, że sposób w jaki mówca moduluje swój głos kiedy intonuje tę samą wypowiedź, wpływa na emocjonalne oraz relacyjne reakcje jego rozmówcy.

 aj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak