02:23 PR1_AAC 2021_02_25-06-33-19.mp3 Rusza kampania "Biznes bez papieru". Cyfryzacja firmy to oszczędność czasu i pieniędzy (Błażej Prośniewski/PR1)
Paradoksalnie jednak, jak mówi prezes tej organizacji Michał Kanownik, nie o sam papier tu chodzi - rezygnacja z niego ma być bodźcem do głębszej zmiany.
- To jest choćby wykorzystywanie podpisu elektronicznego w relacjach między biznesem a klientami, to jest kwestia edukacji, także administracji, jak wykorzystywać e-podpisy. To również kwestia rozbudowy segmentu e-usług, które np. generują oszczędności czasowe, co przekłada się na korzyści materialne - podkreśla.
Wsparcie dla przedsiębiorców. Suma zwolnienia ze składek ZUS wyniosła blisko 14 mld zł
Od cyfryzacji nie ma odwrotu
Jednocześnie, jak przekonuje ekspert, taka cyfrowa zmiana sposobu zarządzania firmą jest konieczna, by zachować konkurencyjność.
- Kampania "Biznes bez papieru" ma na celu pokazanie przedsiębiorcom w Polsce, jaki potencjał daje cyfryzacja ich biznesu - wskazuje Michał Kanownik.
Kampanię wspiera m.in. rządowe centrum GovTech Polska. Jak mówi przedstawicielka tej instytucji Kinga Pasternak, impulsem do działania dla firm w tym zakresie powinny być doświadczenia związane z pandemią koronawirusa.
- Pandemia pokazała nam, że odchodzenie od papieru jest nie tylko bardziej opłacalne, ale czasem jest to wręcz jedyny sposób na sprawne funkcjonowanie. Misją centrum GovTech jest wspieranie w tym procesie wszystkich uczestników życia publicznego. Niezwykle cieszy nas, że mówimy tu jednym głosem z biznesem - dodaje.
Choć - jak wskazuje Michał Kanownik - nie wszyscy przedstawiciele biznesu chcą się rozwijać w tej kwestii, traktując to jako dodatkowy koszt.
Kampania została zainaugurowana m.in. przez Związek Cyfrowa Polska i firmy zrzeszone w organizacji - Asseco i Samsung.
Więcej informacji o tym, jak skutecznie i z zyskiem przeprowadzić proces cyfryzacji swojej firmy, można znaleźć na stronie www.biznesbezpapieru.pl.
PolskieRadio24.pl, Program 1 Polskiego Radia, Błażej Prośniewski, md