Nowe Technologie

Facebook wprowadza zmiany przed wyborami do Parlamentu Europejskiego

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2019 07:21
Facebook ogłosił zmiany w systemie reklam politycznych publikowanych na portalu. Są wprowadzane w związku ze zbliżającymi się majowymi wyborami do Parlamentu Europejskiego.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Foto: Shutterstock

Wszyscy reklamodawcy w Unii Europejskiej będą musieli uzyskać w swoim kraju zgodę na zamieszczanie reklam politycznych. Ma to zablokować ingerencje z zewnętrznych krajów. Wszystkie reklamy mają też być wyraźnie oznaczone i we wszystkich będzie musiała znaleźć się informacja, kto za daną reklamę zapłacił.

Ponadto wszystkie polityczne reklamy wraz z informacjami o ich zasięgach będą archiwizowane przez 7 lat. Podobne rozwiązania Facebook stosował przed wyborami w innych częściach świata, między innymi w Indiach i Brazylii.

Według Facebooka nowe zasady mają ograniczyć ingerencje z zagranicy i zwiększyć przejrzystość. Richard Allen z Facebooka zaznaczył, że zmiany nie zapobiegną wszystkim nadużyciom. - Mierzymy się z inteligentnymi, sprytnymi i dobrze finansowanymi przeciwnikami, którzy zmieniają swoją taktykę po dostrzeżeniu przez nas nadużyć - powiedział.

W ubiegłym roku w przeddzień wyborów w połowie kadencji obu izb Kongresu USA Facebook zablokował konta ponad 100 użytkowników należące do podmiotów powiązanych z obcymi państwami, które - zdaniem firmy - mogły służyć do ingerencji w proces wyborczy.

Wcześniej koncern podawał, że w czasie amerykańskich wyborów prezydenckich w 2016 roku wśród użytkowników zidentyfikowano około 500 "fejkowych" kont, które były powiązane z Rosją. W ciągu dwóch lat poprzedzających te wybory miały one wykupić reklamy za łączną kwotę 100 tysięcy dolarów.

fc

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
Czytaj także

Minister cyfryzacji będzie rozmawiał z Facebookiem na temat blokowania stron

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2019 08:57
Minister cyfryzacji Marek Zagórski będzie dziś rozmawiał w Londynie z członkami zarządu Facebooka. Temat rozmów to zmiany zasad dotyczących blokowania stron i treści.
rozwiń zwiń