Facebook to "neutralna platforma" czy agencja reklamowa?
Federalna Komisja Handlu nałożyła na portal społecznościowy Facebook karę w wysokości 5 mld dolarów. – To największa kara finansowa w historii – zauważył gość "Pulsu Trójki". Maciej Kawecki przypomniał, że Facebook skorzystał z usług aplikacji, opierającej się na wykorzystywaniu zdjęć z serwisu, by pokazywać nam do jakiego celebryty jesteśmy najbardziej podobni. – To tzw. afera Cambridge Analityca. Jak się okazało, firma wykorzystywała potem pozyskanie wizerunki, i nie tylko, w kampanii wyborczej w Stanach Zjednoczonych – dodał. Afera wybuchła w 2015 roku. W 2012 Facebook zawarł porozumienie z Federalną Agencją Handlu. Wówczas zobowiązał się, że nie przekaże danych użytkowników podmiotom zewnętrznym bez ich zgody.
Czy media społecznościowe czeka rewolucja?
Więcej ważnych informacji i komentarzy znaleźć można na stronach audycji "Salon polityczny Trójki", "Puls Trójki" i "Śniadanie w Trójce".
Prawnik ocenił, że nie chodzi o to, by się ograniczać, zupełnie odcinając się od korzystania z internetu. Jednak trzeba zamieszczać informacje i dane w sposób świadomy. – Informacje, które udostępniam w sieci, mają charakter publiczny i liczę się z tym, że jeśli coś umieszczam w sieci, to już tam zostanie – dodał.
Gość Trójki zaznaczył, że różnego rodzaju aplikacje bywają wykorzystywane przez różne państwa – na przykład w celu naruszającym bezpieczeństwo narodowe.
Zapraszamy do wysłuchania całej audycji.
***
Tytuł audycji: Puls Trójki
Prowadzący: Marcin Pośpiech
Goście: Maciej Kawecki (prawnik, ekspert ds. ochrony danych osobowych, dziekan Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie)
Data emisji: 02.08.2019
Godzina emisji: 17.44
agkm/gs