Nowe Technologie

Top 5 nowoczesnej komunikacji w 2014 r

Ostatnia aktualizacja: 23.12.2013 11:00
Eksperci Unify prognozują pięć najważniejszych trendów dotyczących rozwiązań komunikacyjnych i technologicznych w nowym roku. Wskazują między innymi na zaakceptowanie przez firmy rozwiązań w chmurze, WebRTC czy konsumeryzację IT.
Top 5 nowoczesnej komunikacji w 2014 r

Prognozy przeważnie opiera się o aktualne trendy i często są następnym etapem ich rozwoju. Rok 2013 minął pod wpływem powszechnego zaakceptowania mobilnych rozwiązań w codziennej praktyce biznesowej. BYOD zamieniło się w BYOX, czyli pracownicy nie tylko korzystają służbowo ze swoich urządzeń, ale także z własnych aplikacji czy systemów, a działy IT są już gotowe na spełnienie „pragnień” użytkowników z zachowaniem bezpieczeństwa IT organizacji. Okrzepła już również technologia Big Data w komunikacji dla przedsiębiorstw. Powyższe trendy mają przełożenie na predykcję prognoz na 2014 rok.

Poniżej 5 głównych trendów komunikacyjnych na 2014 r. wskazanych przez ekspertów Unify.

„Wirtualna” prywatna chmura

W komunikacji biznesowej jednym z aspektów, które hamują rozwój rozwiązań w chmurze publicznej – jest panujące wśród decydentów IT przyzwyczajenie do „własnych zasobów”. Własne bezpieczeństwo, własne serwery, własne możliwości zapewnienia odpowiedniego poziomu usług i tak dalej. Jest to tradycyjne postrzeganie firmowej infrastruktury IT, która bardzo szybko staje się przestarzała i kosztowna w utrzymaniu. W 2014 r. obawy te i problemy nie znikną, ale zostaną zmniejszone dzięki wdrożeniu usług ”wirtualnych” prywatnych chmur.

Dzięki wykorzystaniu technologii wirtualizacji, wspólna chmura publiczna może zostać podzielona i używana tak jak chmura prywatna lub dedykowane usługi hostingowe. Takie rozwiązanie rozwiewa obawy o bezpieczeństwo, sposób przechowywania danych czy poziom usług, a jednocześnie umożliwia czerpanie korzyści z chmury publicznej. Eksperci Unify uważają, że pozwoli to na dynamiczny rozwój UC jako usługi (UCaaS), zwłaszcza w przypadku średnich przedsiębiorstw. Ogólna dostępność licencji i darmowe wersje próbne zachęcą do wdrożenia rozwiązań UC.

BYOD stanie się CYOD

Eksperci Unify przewidują, że trend BYOD (bring your own device) przekształci się w CYOD (C = choose). Działy IT radzą sobie z obsługą wielu opcji konsumenckich poprzez ustawienie odpowiednich profili osobistych i biznesowych, w celu uniknięcia przenikania się treści i zapewnienie lepszego bezpieczeństwa.

Eksperci IT wspomagają główną działalność biznesową firmy, będąc partnerem dla innych. Poza tym raczej wspierają użytkowników, a nie narzucają im odgórnie rozwiązania, zarządzając nimi i ściśle je kontrolując. Jakie wybory przyniesie CYOD? Android, Apple i Microsoft.

Znajomość użytkowników i jeden ekran – prawdziwa integracja

Eksperci Unify przewidują, że dobrze rozpoznane potrzeby użytkowników pozwolą na dostosowanie funkcji i możliwości rozwiązań do pracy i stylu życia. To indywidualne dopasowanie do stylu pracy użytkownika sprawia, że konfiguracja i dostęp są bardzo proste. Urządzenie wraz ze swoim oprogramowaniem samo przewiduje, co należy zrobić – i robi to "automagicznie".

Konsolidacja wszystkiego na „jednym ekranie" zapewni zgromadzenie w jednym dostępnym miejscu wszystkich treści, całej komunikacji, aktywności kanałów i wiadomości. W 2014 r. użytkownicy naprawdę zaczną korzystać ze zintegrowanych rozwiązań komunikacyjnych, a przez to będą bardziej efektywni.

WebRTC – komunikacja w czasie rzeczywistym poprzez przeglądarkę

W 2014 r. WebRTC powinno szeroko wejść do komunikacji przedsiębiorstw dla audio, wideo i konferencji internetowych w grupach roboczych i zespołach wirtualnych za pośrednictwem przeglądarek i urządzeń mobilnych. Standard WebRTC posiada wielki potencjał dla powszechnego rozwoju we wszystkich segmentach i rynkach.

Wszystko cyfrowe

W 2014 r. nastąpi przełom w komunikacji z klientami. IDC zauważyło, że na wielu rynkach, do 50% działań w ramach procesu sprzedaży odbywa się on-line – za pośrednictwem cyfrowych aktywów, kanałów społecznościowych i treści internetowych. Zamiast tradycyjnych punktów kontaktowych, takich jak papierowe broszury marketingowe, tradycyjne kanały sprzedaży detalicznej, biura obsługi czy call center, firmy w 2014 r. jeszcze intensywniej będą wykorzystywać „cyfrowy obieg informacji”, który stał się głównym czynnikiem przyciągającym potencjalnych klientów (nie wspominając o utrzymaniu dotychczasowych klientów).

Stawia to przed komunikacją przedsiębiorstw jeszcze większe wyzwania w celu zapewnienia bezproblemowej integracji multimediów, kanałów społecznych i interaktywnych. Teraz rządzi klient i to on wymusi dalszy rozwój procesu digitalizacji.



autor: Robert Kamiński

Czytaj także

6 pytań o firmowe BYOD

Ostatnia aktualizacja: 27.11.2013 08:31
Pracownicy korzystają w indywidualny sposób z wielu urządzeń elektronicznych. Na rynku pojawia się coraz więcej przenośnych urządzeń o dużej mocy obliczeniowej przeznaczonych do użytku osobistego. Wcześniej czy później zmieni to sposób komunikacji w przedsiębiorstwie.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Automatyzacja w HR

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2013 10:00
Systemy zarządzające bazami CV, analizujące dane osób starających się o nowe stanowiska i pracowników, czy aplikacje rekrutacyjne - wspierają pracę działów HR na świecie i w Polsce.
rozwiń zwiń