X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

Badanie rynku gamingowego w Polsce

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2013 11:37
Gry stworzyły wokół siebie potężny biznes. Pod koniec 2012 roku firma Ipsos MediaCT wraz z europejską federacją ISFE (Interactive Software Federation of Europe) przeprowadziła internetowe badania konsumenckie polskich graczy.
Badanie rynku gamingowego w Polsce
Foto: Glow Images/East News

Profil polskiego gracza

  • Blisko połowa badanych (49%) w wieku 16-64 lat potwierdziła, że gra w gry wideo codziennie, poświęcając na tę rozrywkę średnio od 1 do 2 godzin. Wbrew utartemu stereotypowi nie jest to tylko hobby mężczyzn.
  • Do takiej formy spędzania wolnego czasu przyznaje się 42% kobiet.
  • Najczęściej gramy w produkcje sieciowe (43% wskazań) w większości przypadków korzystając z komputerów (42%), a wśród nich – z laptopów i netebooków (34%).
  • Dalej znalazły się konsole do gier (33%) oraz tablety (5%).
  • Najpopularniejsze są tytuły darmowe, choć Polacy chętnie też kupują gry – w minionym roku 34% pytanych kupiło przynajmniej jeden tytuł.

Co ciekawe respondenci wskazywali gry video jako jedną z form spędzania wolnego czasu w gronie rodziny. 25% rodziców bawi się w ten sposób razem ze swoimi dziećmi. Dwie trzecie respondentów uważa, że w ten sposób ich pociechy rozwijają wyobraźnię, zdolności manualne i kreatywność.

84% spośród graczy gra online (MMO)

Różnorodność i łatwość dostępu (wystarczy szybkie łącze internetowe) sprawia, że z roku na rok rośnie popularność gier online. Wartość tego rynku ma tendencję rosnącą, co potwierdza raport firmy Gartner, zgodnie z którym rynek gier MMO ma zwiększyć wartość do 2015 roku o ponad 230%. Sporym ograniczeniem w szybszym zdobywaniu rynku przez producentów gier online jest słaba jakość łączy internetowych oraz tzw. poziom ping.

Problem połączeń w ramach gier online jest dwupoziomowy Pierwszy dotyczy adresu IP. Brak publicznego adresu IP uniemożliwia założenie serwera - gracz może jedynie dołączyć do toczącej się gry. Problem ten należy rozwiązać ze swoim operatorem np. poprzez prośbę o przydzielenie publicznego numeru sieciowego. Drugi dotyczy poziomu ping, czyli spowolnienia reakcji serwera w naszej sieci. Im niższy ping tym lepiej, bo przekłada się to na bardzo dobrą jakość grania, a także lepsze buforowanie filmów, meczów itp. W przypadku łączy światłowodowych ping może wynieść do 13ms, a czasami nawet 8ms. Wynik powyżej 50ms w większości przypadków jest spowodowany jakością łącza internetowego, sprzętem jaki aktualnie używamy lub ograniczeniami naszego operatora” – mówi Radosław Lewandowski z MOICO, operatora oferującego usługi telekomunikacyjne dla klientów indywidualnych.

Gry mobilne – polska specjalność

Takimi produkcjami jak Wiedźmin, Wiedźmin 2, Sniper, czy Bulletstorm Polacy udowodnili, że potrafią stworzyć grę na konsole i pecety, które w niczym nie odbiegają od światowych hitów z najwyższej półki. Od niedawna górą są również twórcy gier mobilnych. Przykładem może być sukces (kilka milionów pobrań) dostępnych na smartfonach gier: „Monster shooter”, czy „Speedx 3D”. Do tego jeden z największych światowych serwisów o grach - IGN, nominował dwie polskie produkcje jako najlepsze gry mobilne 2012 roku. Chodzi o Funky Smugglers 11bit studios i Puzzle Craft studia Ars Thanea. 

Z badania Generation Mobile 2012 (PBI i NoNoobs) wynika, że użytkowników smartfonów w Polsce błyskawicznie przybywa – przybywa więc urządzeń, na które da się pobrać i uruchomić najnowsze gry. To ciągle rozwijający się rynek, stwarzający ogromne możliwości – również biznesowe.

  • Badania realizowano w 16 europejskich krajach. W Polsce wzięło w nich udział 1335 internautów. Dla celów raportu zdefiniowano „graczy” jako osoby, które grały w grę video na dowolnym sprzęcie (komputer PC, laptop, konsola) w ciągu ostatnich 12 miesięcy.



autor: Jan Petersen