Nowe Technologie

Mobilne treści telewizyjne

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2013 13:19
Jak wynika z raportu Ericsson Consumer Lab, 72% respondentów ogląda TV i wideo na urządzeniach mobilnych co najmniej raz w ciągu każdego tygodnia. Trzech na czterech badanych wykonuje tzw. multitasking – korzysta z urządzenia mobilnego podczas oglądania TV na innym ekranie.
Mobilne treści telewizyjne

Badanie firmy Ericsson – TV and Media – to już czwarty z cyklu corocznych raportów firmy o trendach konsumenckich w branży telewizyjnej. Z właśnie opublikowanego raportu wynika m.in że 72% badanych ogląda wideo na urządzeniach mobilnych przynajmniej raz w tygodniu, w tym 42% konsumentów, którzy robią to poza domem.

Korzystanie z serwisów społecznościowych i forów to najpopularniejsze aktywności towarzyszące oglądaniu TV – przynajmniej raz w tygodniu łączy to 59% osób. 49% badanych uruchamia aplikacje i przegląda internet by dowiedzieć się więcej o oglądanych treściach, a jedna trzecia konsumentów dyskutuje na stronach społecznościowych i czatach o tym, co właśnie ogląda.

  • Dostępność urządzeń mobilnych oraz bezprzewodowego internetu powoduje, ze tradycyjna krzywa odzwierciedlająca sposób konsumowania TV przez użytkowników (ze szczytami w trakcie śniadania i wieczorem) zostaje spłaszczona. Krzywa prezentująca korzystanie z TV na  różnych urządzeniach i w różnych lokalizacjach jest bardziej zrównoważona. Oglądanie treści staje się ciągłą aktywnością, a nie aktem relaksacji i luksusu. TV jest obecnie postrzegana jako nieustannie dostępny towar, do którego dostęp można uzyskać niezależnie od czasu i miejsca.

– Ciągle obserwujemy nieustanne redefiniowanie tego czym jest telewizja i wideo dla konsumentów. Biorąc pod uwagę, że 82% osób korzysta z YouTube’a i podobnych serwisów przynajmniej raz w miesiącu, zastanawiamy się czy oglądanie np. w kuchni przepisu online to wciąż telewizja czy tylko oglądanie instrukcji? – mówi Anders Erlandsson, badacz z Ericsson ConsumerLab.

Badanie firmy Ericsson zostało przeprowadzone w Brazylii, Chinach, Chile, Francji, Kanadzie, Niemczech, Włoszech, Meksyku, Rosji, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Taiwanie, Wielkie Brytanii i USA. Przeprowadzono w sumie 15 tysięcy wywiadów online oraz 30 wywiadów domowych w czterech miastach. Ericsson Consumer Lab bada zachowania konsumentów i wartości. Ericsson wykorzystuje badania do przygotowania biznesowych rozwiązań dla sieci, poprzez które operatorzy mogą dostarczać odpowiednie usługi konsumentom.

– To nie jest jeszcze czas by powiedzieć ‘do widzenia’ tradycyjnej TV. Telewizja linearna wciąż odgrywa istotną rolę dla konsumentów i nie zauważamy żadnego spadku w częstotliwości korzystania, np. 36% konsumentów uważa, że oglądanie w TV wydarzeń sportowych ‘na żywo’ jest bardzo istotnym elementem nawyków związanych z TV – dodaje Erlandsson.

 



autor: Cezary Tchorek-Helm