Nowe Technologie

Firmy nie lubią e-faktur

Ostatnia aktualizacja: 11.07.2013 08:17
Jak wynika z raportu PKPP Lewiatan, jedynie co dziesiąta faktura wysyłana w Polsce ma postać elektroniczną. W krajach Europy Zachodniej udział ten jest dwa razy wyższy. Postanowiliśmy przeanalizować dlaczego e-faktury tak rzadko towarzyszą transakcjom zawieranym nad Wisłą.
Firmy nie lubią e-faktur

Przepisy

Z początkiem 2013 r. zmieniły się przepisy regulujące kwestię wystawiania faktur VAT. Wśród nowych zasad szczególnie wyróżniają się zmiany dotyczące wystawiania faktur elektronicznych. Przede wszystkim firmy, które zdecydują się na dokumenty elektroniczne będą mogły w prostszy sposób niż do tej pory rozpocząć odpowiednie rozliczenia z klientami korzystając z tzw. zgody domniemanej. Ponadto, m.in. rozszerzono możliwości zapewnienia wiarygodności e-faktur, co daje przedsiębiorcom bardziej elastyczne możliwości dopasowania rozwiązania do swoich potrzeb. Podsumowując liberalizacja e-faktur wprowadziła daleko idące uproszczenia, które ostatecznie zrównały dokumenty papierowe z elektronicznymi.

''

Technologie

Aktualnie na rynku istnieje szeroka gama rozwiązań do fakturowania elektronicznego, które łatwo dopasować do konkretnych potrzeb, a które nie muszą być wcale związane z dodatkowym inwestowaniem w sprzęt komputerowy, jak ma to miejsce w przypadku rozwiązań w chmurze – mówi Ewa Kołodziej, Product Manager w Obszarze Biznesowym Korespondencja Masowa, Unizeto Technologies. Duże korporacje będą potrzebować dedykowanych systemów, które zostaną zintegrowane z wewnętrznymi rozwiązaniami, natomiast małym przedsiębiorcom wystarczą proste aplikacje.

  • Bliższe spojrzenie zarówno na aspekt prawny, jak i technologiczny e-faktur pokazuje, że jest to rozwiązanie bardzo przejrzyste, a obawy z nim związane są zupełnie bezzasadne. Co więcej, jeśli weźmiemy oszczędności finansowe, na jakie przedsiębiorcom pozwala e-faktura oraz jej ekologiczny charakter jasno widać, że druki papierowe zdecydowanie przegrywają rywalizację z elektronicznymi plikami.

Pomimo, że mniejsze firmy bywają nieufne wobec e-faktur, duże korporacje coraz chętniej sięgają po to rozwiązanie. Dzięki temu upowszechniają je wśród setek tysięcy, a nawet milionów klientów i zauważają stały przyrost odbiorców zdecydowanych na faktury w formie elektronicznej – podsumowuje Ewa Kołodziej, Product Manager w Obszarze Biznesowym Korespondencja Masowa, Unizeto Technologies.



autor: Mariola Czapkiewicz

Zobacz więcej na temat: e-faktura vat
Czytaj także

E-faktura w trzech krokach

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2013 03:00
Fakturowanie elektroniczne to oszczędność czasu i pieniędzy dla firm, a także wygoda dla klientów. Wprowadzenie tego rozwiązania wbrew pozorom nie wymaga znacznych inwestycji ani formalności związanych z otrzymaniem zgody od odbiorców.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Miedzyfirmami.pl - lepsza ergonomia i odpowiedź na zmiany w prawie

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2013 09:40
Od marca przedsiębiorcy mogą korzystać z udoskonalonej wersji serwisu miedzyfirmami.pl. To uniwersalna platforma i usługa sieciowa, która wspiera procesy wymiany elektronicznych dokumentów i e-faktur pomiędzy przedsiębiorstwami.
rozwiń zwiń
Czytaj także

5 najważniejszych rzeczy o e-fakturze

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2013 06:16
Jak wynika z raportu „E-faktura w Polsce”, zrealizowanego przez PKPP Lewiatan w 2012 r., jedynie 10 proc. faktur w naszym kraju wystawianych jest w formie elektronicznej. W Europie odsetek ten jest dwa razy wyższy.
rozwiń zwiń