Nowe Technologie

Polacy rozdawali w tym roku karty w sektorze gier wideo

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2015 07:48
Polska branża gier wideo dała w tym roku zagranicznej konkurencji powody do wstydu - uważa redaktor naczelny serwisu Polygamia, Paweł Olszewski. Takie produkcje jak "Wiedźmin 3: Dziki Gon" czy "Dying Light" sprzedawały się w tym roku w milionowych nakładach i zbierały pozytywne recenzje.
Audio
  • Nasza branża nie ma się czego wstydzić - mówi Paweł Olszewski
  • Rok 2015 zdominowały: "Wiedźmin 3" i "Dying Light" - dwie największe gry od głównych polskich producentów gier. Ale to nie oznacza, że przez kolejne lata nie będziemy słyszeć o polskich studiach - mówi dziennikarz Paweł Olszewski
Zdjęcie ilustracyjne. Kadr z gry Wiedźmin
Zdjęcie ilustracyjne. Kadr z gry "Wiedźmin"Foto: mat. promocyjne

Nasza branża nie ma się czego wstydzić, to zagranica ma powody do wstydu - mówi Paweł Olszewski. Największe światowe firmy z doświadczeniem nie były w tym roku w stanie według dziennikarza dorównać polskiemu studiu CD Projekt Red, co oznacza że to Polacy obecnie rozdają karty

"Wiedźmin 3" i "Dying Light"

Rok 2015 zdominowały: "Wiedźmin 3" i "Dying Light" - dwie największe gry od głównych polskich producentów gier. Ale to nie oznacza że przez kolejne lata nie będziemy słyszeć o polskich studiach - mówi dziennikarz. Tegoroczne gry będą wciąż rozwijane, a dzięki temu że największe premiery za nami, uwagę skupią na sobie także mniejsze studia. Zdaniem Olszewskiego, jedną z ciekawszych zapowiedzi jest "Shadow Warrior 2", pojawią się też liczne gry tworzone z mniejszym rozmachem.
Dziennikarz dodaje, że nie musimy się martwić o brak polskich produkcji w roku 2016, ale można założyć, że nie będą to już gry, które będą się sprzedawać w nakładach rzędu 5 milionów egzemplarzy.



IAR, abo

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
Czytaj także

"Wiedźmin 3": holywoodzki styl, słowiański klimat

Ostatnia aktualizacja: 19.05.2015 15:30
Minionej nocy fani Andrzeja Sapkowskiego nie zmrużyli oka - w kilku miastach Polski odbyła się premiera kultowej polskiej gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Gry komputerowe: Polska wiceliderem w regionie

Ostatnia aktualizacja: 20.12.2015 15:00
Wartość polskiej branży gier szacowana jest na ponad 1,6 mld zł, a w ciągu dwóch lat może przekroczyć 2 mld zł. To jeden z najbardziej innowacyjnych sektorów polskiego przemysłu kreatywnego, który dużą wagę przywiązuje do badań i rozwoju. W przyszłym roku firmy z branży będą mogły się starać o wsparcie finansowe. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju uruchomi program GameINN, którego budżet to 490 mln zł.
rozwiń zwiń