Nowe Technologie

Bezpieczne logowanie do banku, ale wyłudzacze nie próżnują. Na co uważać

Ostatnia aktualizacja: 15.09.2019 14:10
Po wejściu w życie w sobotę 14 września dyrektywy unijnej - korzystanie z bankowości internetowej, jak również płacenie kartą powinno być bezpieczniejsze. Trzeba jednak zachować czujność, bowiem wprowadzeniu zmian mogą towarzyszyć próby wyłudzenia naszego hasła lub PIN-u. Jak zminimalizować to ryzyko - tłumaczy ekspert. 
Audio
  • Maciej Kostro ze Związku Banków Polskich wyjaśniał w radiowej Jedynce - co dla klientów bankowości internetowej oznaczają zmiany wprowadzone unijną dyrektywa PSD2. (Justyna Golonko)
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Glowimages.com

Maciej Kostro ze Związku Banków Polskich wyjaśniał w radiowej Jedynce - że do tej pory logując się do bankowego konta stosowaliśmy login oraz hasło. Teraz doszedł jeszcze SMS albo potwierdzenie w aplikacji mobilnej.

Zmiany w płatnościach kartą

Jak mówił ekspert - w różnych bankach może to różnie wyglądać, a do tego nie każdy z klientów banku posiada aplikację mobilną. Banki już wcześniej rozpoczęły kampanie informacyjne zwracając uwagę na to, że bank poprosi klienta o dodatkową informacje potwierdzającą ich tożsamość.

Druga zmiana dotyczy płatności.

- Przyzwyczailiśmy się do tego, że transakcje bezstykowe np. w sklepach (...) poniżej pewnego progu - najczęściej 50 złotych - są wykonywane bez podania PIN-u - mówił ekspert.

Teraz różnica będzie polegała na tym, że po każdej piątej transakcji będziemy proszeni o podanie PIN-u. Innym kryterium jest całościowa kwota transakcji. Jeśli przekroczy ona równowartość 150 euro to również będziemy poproszeni o padanie PIN-u.

Uwaga na maile z załącznikami

Jak mówił Maciej Kostro - zmiany te mają zwiększyć bezpieczeństwo klientów banków w internecie. Przypomniał, że trzeba dla własnego bezpieczeństwa pamiętać o tym aby np. nie korzystać z linków, które znajdują się w mailach.

Bank przeważnie informuje, aby zalogować się do swojego konta internetowego i tam w skrzynce mailowej dowiedzieć się o co chodzi - bowiem w mailach przychodzących z banku nie ma linków.

Gdy się takie pojawiają istnieje duże ryzyko, że zostaniemy odesłani do "szkodliwych stron" wyłudzających nasze dane.

Justyna Golonko, akg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
Czytaj także

Włamanie na konto bankowe. Jak odzyskać pieniądze?

Ostatnia aktualizacja: 10.07.2019 15:23
- Bank teoretycznie w terminie jednego dnia roboczego od momentu zgłoszenia, powinien zwrócić kwotę niewykonywanej przez nas transakcji. Banki jednak znajdują argumenty, żeby nie zwracać tej kwoty - mówi Izabela Dąbrowska-Antoniak z Biura Rzecznika Finansowego. W jaki sposób klienci banków powinni egzekwować swoje prawa?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Logowanie do kont płatniczych po nowemu. KNF ostrzega przed oszustami

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2019 15:03
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego przestrzega przed możliwością kradzieży tożsamości lub kradzieży środków finansowych w związku początkiem obowiązywania unijnego rozporządzenia ws. logowania do e-bankowości - poinformował urząd.
rozwiń zwiń