X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

"Komputerowy ćpun". Jak walczyć z uzależnieniem?

Ostatnia aktualizacja: 24.12.2015 08:00
Święta to doskonały czas na komputerowy detoks. Zanim Krzysztof Piersa doszedł do takiego wniosku, 20 lat spędził przed monitorem, a walkę z uzależnieniem od gier opisał w książce "Komputerowy ćpun".
Audio
  • Krzysztof Piersa o książce "Komputerowy ćpun". Sprawdź, czy jesteś geekiem, czy nerdem (Pani tomu/Czwórka)
Psycholodzy od dawna biją na alarm, że uzależnienie od grania może wywołać poważne zaburzenia psychiczne. Krzysztof Piersa opisuje je w książce Komputerowy ćpun
Psycholodzy od dawna biją na alarm, że uzależnienie od grania może wywołać poważne zaburzenia psychiczne. Krzysztof Piersa opisuje je w książce "Komputerowy ćpun"Foto: Pixabay/dantetg/dom. publiczna

- Rozwój internetu i stałe łącze zmieniły moje życie - wspomina gość Czwórki. - Szybko uzależniłem się od grania w sieci, bo podobał mi się ten rodzaj rywalizacji - nie z komputerem, tylko z drugim człowiekiem.

Czytaj także

książka 1200.jpg
"Ludzka skaza". Książka o ludziach niedoskonałych

W tym właśnie Krzysztof Piersa dostrzega źródło problemu. - Z moich obserwacji wynika, że ludzie poszukują w internetowych grach sukcesu - wyjaśnia. - Kiedy nie mamy osiągnięć w życiu codziennym, szukamy ich w sieci. Zwyciężając w rozgrywce, zostajemy nagrodzeni.

Granica, za którą hobby staje się nałogiem jest płynna, ale nie niezauważalna. Dziennikarz i autor książki opowiada o pierwszych symptomach uzależnienia, tłumaczy, dlaczego dziewczęta są bardziej odporne na ten nałóg od chłopców i czym rożni się geek od nerda. Zdradza też, które gry są najszybszym uzależniaczem.

***

Tytuł audycji: Pani tomu

Prowadzi: Iwona Wyciechowska

Gość: Krzysztof Piersa (dziennikarz, autor książki "Komputerowy ćpun")

Data emisji: 24.12.2015

Godzina emisji: 19.00

kul/gs

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Smartfonoholizm - sprawdź, czy ci grozi!

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2015 14:00
Przeciętny użytkownik smartfona odblokowuje go średnio 110 razy na dobę, a rekordziści robią to 900 razy. Zjawisko to szczególnie silnie występuje w Stanach Zjednoczonych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak rzucić palenie? Działaj na kilku polach!

Ostatnia aktualizacja: 19.11.2015 17:00
Papierosy pali co trzeci Polak i co czwarta Polka, a na świecie tytoń zabija ponad 5 mln osób rocznie. W Światowym Dniu Rzucania Palenia Tytoniu podpowiadamy, jak walczyć z nałogiem.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Prawdziwe oblicze wojny - czy zobaczymy je w grach?

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2015 19:00
Gry zwykle kojarzą się z rozrywką, a powszechnie sądzi się, że oswajają młodych ludzi z przemocą, a nawet mogą wywoływać agresję. Jest jednak sporo produkcji, które na poważnie mówią o okrucieństwie wojen.
rozwiń zwiń