X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

Google Stadia. Gigant prezentuje nową usługę

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2019 15:23
We wtorek, 19 marca Google oficjalnie zaprezentowało swoją najnowszą usługę dla graczy. Google Stadia - bo tak nazywać ma się platforma - umożliwi nam granie w najnowsze tytuły bez konieczności posiadania konsoli lub potężnego, komputera osobistego.
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/ alphaspiri

gry komputerowe 1200.jpg
Złota piątka, czyli hitowe gry marca >>>

Google Stadia będzie typową platformą streamingową, wykorzystującą wszystkie znane nam dotąd rozwiązania. Dzięki wykorzystaniu infrastruktury Google, będziemy mogli uruchomić każdą grę, która trafi na platformę na niemalże dowolnym sprzęcie. Szybkie łącze i przeglądarka Chrome to jedyne wymagania, jakie musimy spełnić, aby cieszyć się grą w dowolnym miejscu i czasie.

Na specjalnej konferencji Phil Harrison, jako przykład, zdecydował się wykorzystać Assassin’s Creed Odyssey. Gra uruchamiała się i działała niezwykle szybko, co bez wątpienia mogło się podobać. Warto wspomnieć o tym, że kończąc rozgrywkę na sprzęcie „A”, możemy zapisać stan gry i wznowić ją na urządzeniu "B". Płynność działania usługi uzależniona jest od mocy obliczeniowej, w którą wyposażone będę serwery Google. Specjalne procesory posiadać będą zegar o mocy 2,7GHz, układ AMD 10,7GPU teraflopa oraz 16GB pamięci RAM. Mówiąc krótko: jest moc! Dla porównania warto przypomnieć, że zegar konsoli PlayStation 4 Pro posiada procesor tego samego producenta o mocy 4,2Ghz, natomiast Xbox One X, 6,0Ghz. Tym samym, Google dysponować będzie największą mocą obliczeniową. Nic dziwnego, że twórcy obiecują nam, że od pierwszego dnia odpalenia usługi, będziemy mogli grać w rozdzielczości 4K, zachowując płynność 60 klatek na sekundę z wykorzystaniem technologii HDR. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w przyszłości jakość obrazu ma zostać zwiększona.

ZOBACZ WIĘCEJ "Strefa gamingu" w Czwórce >>>

Skoro usługa przygotowywana jest dla graczy, nie zabrakło także informacji o udogodnieniach dla społeczności. Gracze będą mogli dołączyć do rozgrywki swoich znajomych w trybie natychmiastowym. Co ciekawe, jeżeli nasz kolega będzie miał problem z przejściem trudnego fragmentu produkcji, będziemy mogli mu pomóc. Wystarczy odpalić etap, na którym dana osoba się zawiesiła i kontynuować na swoim kontrolerze. Dostajemy także Crowd Play - opcję, która pozwoli nam dołączyć do rozgrywki, prowadzonej przez znanych streamerów.

Zbyt piękne, aby było prawdziwe? Możliwe. Niestety nie mamy żadnych informacji o tym, jakie gry znajdą się w ofercie Google Stadia. Nie znamy także wymagań dotyczących szybkości łącza, ani daty premiery. Smutnym faktem jest, że usługa w swojej wstępnej fazie nie będzie dostępna w Polsce. Cieszy natomiast, że Google Stadia otrzyma wsparcie Havoka, Unreal Engine oraz Unity. Dużo treści - niewiele konkretów, ale nie ma się co dziwić, że konferencja zainteresowała deweloperów z różnych zakątków świata. Takie pomysły już były ale trudno o nich mówić w kategorii sukcesu. Czy uda się to Google Stadia? Na odpowiedź musimy jeszcze poczekać.

Łukasz "JeffreJ" Chmiel

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Poznań Game Arena. Nadajemy z serca gamingu

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2018 16:50
Przenieśliśmy się do stolicy Wielkopolski na Poznań Game Arena. To największe w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej Targi Gier Komputerowych i Rozrywki Multimedialnej. - Dużo się dzieje - mówił organizator wydarzenia Dariusz Wawrzyniak.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Zabił, bo grał". Naukowcy obalają mity o brutalności w grach

Ostatnia aktualizacja: 20.02.2019 13:06
Premiera pierwszego Mortal Kombat w 1992r. doprowadziła do powstania organizacji, która do dziś zajmuje się oceną zawartości gry oraz wyznaczania granicy wiekowej dla konsumentów. Od tamtego momentu gry stały się celem ataków w mediach oraz kozłem ofiarnym w przypadku przestępstw popełnianych przez graczy. Na szczęście czasy się zmieniają, a aktualne badania udowodniły, że brutalność w grach wcale nie ma negatywnego wpływu na psychikę odbiorcy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Hostowanie w e-sporcie - tajniki pracy i ścieżki rozwoju

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2019 12:04
Filip "Testree" Mątowski to znany w branży e-sportowej komentator oraz najbardziej doświadczony w Polsce host rozgrywek, nie tylko podczas zawodów rangi Major. W programie poznaliśmy tajniki pracy hosta.
rozwiń zwiń