X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Dzieci już w gimnazjum sięgają po alkohol

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2012 09:31
Nowa szkoła, nowe towarzystwo i alkohol - dzięki któremu, jak im się wydaje, łatwiej wejść w nieznane otoczenie. Dzieci sięgają po napoje wysokoprocentowe nie tylko dlatego, że zakazany owoc bardziej smakuje.
Audio
Małgorzata Ohme, psycholog SWPS
Małgorzata Ohme, psycholog SWPS Foto: Marlena Borawska/PR

Dla młodzieży alkohol jest często symbolem dorosłości, dlatego po niego sięgają najchętniej. Kampania "Pozory mylą, dowód nie" jest kierowana głównie do sprzedawców, ale również do osób dorosłych, by wytłumaczyć im w jaki sposób rozmawiać z dziećmi o alkoholu.

Rozpoczął się nowy rok szkolny, dzieci, szczególnie te, które idą do nowej szkoły starają się znaleźć nowych przyjaciół. Jednym ze sposobów na odnalezienie się w grupie jest próba zaimpnowania. Dzieci próbując pokazać, że są dorośli i dlatego sięgają po alkohol.

- Mówi się, że gimnazjum to miejsce najgorszego zła. Myślę, że jest to miejsce najtrudniejszych momentów, które się dzieją w rozwoju młodzieży, bo nawet psychologowie dzielą dojrzewanie na wczesne, czyli biologiczne i późniejsze, czyli bardziej psychologiczne. To pierwsze jest momentem, który właśnie się dzieje w okresie gimnazjum - i jest chwilą najintensywniejszych zmian - czyli tego, co się dzieje na poziomie hormonów, ciała, pytań stawianych sobie przez nastolatków. Jest to dla nich trudny moment - mówiła Małgorzata Ohme w rozmowie z Ewą Worobiec w Polskim Radiu 24.

Zobacz więcej na temat: dzieci owoce POLSKA
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
Zobacz także