X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Klienci mówią „nie”!

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2014 19:17
Wylanie tysięcy litrów piwa pewnej znanej marki to nie jest kolejna akcja przypominająca „splasha” tylko efekt protestu konsumentów przeciwko homofobicznej wypowiedzi szefa browaru produkującego to piwo. Bojkot jest coraz potężniejszą bronią w rękach konsumentów.
Audio
  • 27.09.14 Krzysztof Kaleta: „Niestety nie da się ukryć, że za większością bojkotów stoją wielkie organizacje i duże sumy pieniędzy (…)”
Klienci mówią nie
Foto: flickr/Wagner T. Cassimiro

Zdaniem Gościa PR24 dr Krzysztofa Kalety bojkot i unikanie niektórych produktów wymaga dużej motywacji oraz samozaparcia.

– Dokonując wyboru przy kupowaniu różnego rodzaju artykułów trzeba pamiętać o tym, że należy podejmować świadome decyzje – mówił w PR24 Krzysztof Kaleta, psycholog biznesu.

Profesor Dominika Maison z Instytutu Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego zaznaczyła, że procent Polaków dokonujących świadomych, bojkotujących wyborów jest stosunkowo mały.

– Zatem mówienie o tym, że konumenci mają w rękach broń jest mitem nagłaśnianym przez media. Z badań wynika, że Polacy wybierając produkty biorą pod uwagę markę i cenę danego towaru – mówiła w PR24 psycholog.

W historii zdarzały się przypadki bojkotów towarów, które zazwyczaj kończyły się z dobrym skutkiem. Zdaniem ekspertów bojkot konsumencki wciąż jest w Polsce czymś rzadko praktykowanym. Przyczyny takich masowych sprzeciwów mogą być bardzo różne.

- Przyczyny takich zachowań są bardzop różne. Mogą one wynikać z przekonań ideologicznych czy warunków gospodarczych.Oczywiście bojkoty ciągle się zdarzają. Jest duża rozbieżność między tym jak wyglądają takie sprzeciwy społeczne w Polsce a w Zachodniej Europie czy w Stanach Zjednoczonych – podkreśliła prof. Dominika Maison.

- Kiedyś ludzie zazwyczaj bojkotowali, bo sprzeciwiali wysokim cenom nakładanym na pewne towary. Obecnie na świecie występuje najwięcej proekologicznych bojkotów. W historii było bardzo wiele skutecznych protestów. Niestety nie da się ukryć, że za większością prostestów stoją wielkie organizacje i duże sumy pieniędzy – powiedział Krzysztof Kaleta.

 

PR24/Paulina Olak

Zobacz więcej na temat: POLSKA
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
Zobacz także