X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Prywatność na zakupach

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2014 19:50
Robienie zakupów przez Internet staje się powoli normą. Jednak prywatność i bezpieczeństwo kupujących nie jest już oczywiste. Może to nieść za sobą poważne zagrożenia.
Audio
  • 21.06.14 Wojciech Borowski: „59 proc. osób w zamian za komfort zakupów jest gotowa zaryzykować podzielenie się swoimi danymi(...)”
Prywatność na zakupach
Foto: flickr.com/Ludovic Bertron

Tradycyjne zakupy dają nam pozorną pewność, że oprócz nas i sprzedawcy nie bierze w nich udziału nikt trzeci. Sytuacja się zmienia, gdy w interesujące nas rzeczy zaopatrujemy się on-line. Wtedy stopień tej pewności zdecydowanie spada.

Samotność w sieci i poza nią?

Światowe badania jasno pokazują, że klienci zdają sobie sprawę z tego, że coś takiego jak prywatność nie istnieje. Szczególnie w zakupach dokonywanych drogą internetową.

– Badanie „Prawda o zakupach”, które zostało przeprowadzone w 11 krajach na świecie na próbie ponad 10 tys. osób, pokazało, że 84proc. współczesnego społeczeństwa zdaje sobie sprawę z tego, że nie ma prywatności w czasie robienia zakupów, szczególnie w Internecie, lub za pomocą karty kredytowej czy innego podobnego środka płatniczego – podkreslił na antenie PR24 Wojciech Borowski.

Prywatność a możliwość wyboru

Istotną rzeczą, która jest zauważalna w dzisiejszym świecie jest to, że współcześni konsumenci oczekują tego, by oferowane produkty były jak najlepiej przygotowane, ale z drugiej strony martwią się tym, jak dużą ilość informacji posiadają na ich temat marketerzy i producenci.

– Ciekawą kwestią jest to, że wraz z ewolucją i pojawieniem się dużej, ogólnoświatowej bazy danych konsumenci mają coraz większy dysonans pomiędzy swoimi oczekiwaniami w stosunku do jakości produktu i jego odpowiedniego spersonalizowania, a obawą przed zbyt dużą wiedzą na ich temat, jaką posiadają światowi producenci – wyjaśnił Wojciech Borowski.

Zakupy on-line przyszłością

Wygoda zakupów poprzez Internet przeważa nad obawą wypłynięcia informacji, których byśmy sobie nie życzyli. Dowolna pora dnia i nocy, szeroki wahlarz możliwości wydają się dla współczesnego konsumenta najważniejsza.

– 40proc. badanych osób mówi, że wielką zaletą zakupów przez Internet jest to, że można ich dokonywać o dowolnej porze. Nawet w nocy, gdy sobie o czyms przypomnimy, możemy wstać, siąść przed komputerm i kupić to, co chcemy. Wiadomo, że ludzie sa coraz bardziej zapracowani, mają mało czasu i taka możliwość jest najwygodniejsza – przyznał Gość PR24.

PR24/Damian Bielecki

Zobacz więcej na temat: zakupy
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
Zobacz także