X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Wydaj się sam!

Ostatnia aktualizacja: 20.07.2014 17:52
Brak umów z wydawnictwem, hurtownią, dystrybutorem, a także niewielkie koszty oraz pełna kontrola nad własnym projektem. Oto jedne z wielu pozytywnych cech self-publishingu, który w prosty sposób pozwala na wydanie swojej książki lub płyty bez wsparcia wydawnictwa czy wytwórni płytowej.
Audio
  • 20.07.14 Magdalena Łukasiuk: „Self-publishing daje autorom mnóstwo możliwości. Przede wszystkim sporo niezależności. Autor decyduje m.in. o okładce, cenie, czy nakładzie”
Wydaj się sam
Foto: flickr/marsmet548

Self-publishing jest zjawiskiem nowym i obecnie jeszcze niezbyt dobrze znanym na polskim rynku. Sam termin oznacza publikowanie utworów bez udziału wydawnictwa, co daje autorowi pełną kontrolę nad stworzonym przez siebie dziełem. Samodzielne wydawanie swoich dzieł staje się coraz bardziej popularne na całym świecie, a to dzięki dynamicznemu rozwojowi Internetu. Spowodował on, że zjawisko osiągnęło niespotykane dotąd rozmiary i zaczęło mieć duży wpływ na rozwój światowego rynku wydawniczego.

Europa przykład daje

W przeciwieństwie do rynku polskiego w Europie self-publishing już od jakiegoś czasu jest niezwykle popularną formą wydawania utworów książkowych oraz muzycznych. Należy zwrócić uwagę, że z każdym rokiem liczba sprzedanych w ten sposób projektów stale rośnie.

– W 2013 r. ponad 22 proc. sprzedanych książek w formie elektronicznej w Wielkiej Brytanii, to książki napisane przez self-publisherów. To stanowi ¼ rynku książek elektronicznych. Udział w ogólnym rynku stanowi ponad 5 proc. W krajach zachodnich oraz w USA self-publishing jest już czymś powszechnym i dlatego nie ma oporów przed wydawaniem e-booków. U nas nadal jest to zupełna nowinka i niestety istnieją różnego typu niuzasadnione obawy – powiedziała na antenie PR24 Agnieszka Żak, self paublisherka, blogerka.

Trudności w tradycyjnych wydawnictwach

Self-publishing może stanowić doskonałą formę wydawania swoich utworów szczególnie dla nowych i nieznanych jeszcze autorów, którzy chcą dopiero wkroczyć na rynek. Ogromną trudnością na jaką natrafiają jest opór i brak chęci podjęcia ryzyka tradycyjnych wydawnictw przed inwestowaniem w anonimowych jeszcze pisarzy lub twórców muzyki.

– Dzięki self-publishingowi miałem okazję dotrzeć do kilku tysięcy księgarń, co jest niezwykle istotne przy próbie wydania swojej pierwszej książki. Na tym właśnie etapie zetknąłem się z ciężkim do przezwyciężenia murem, gdyż dla tradycyjnych wydawców byłem nieznanym autorem, który pojawił się niewiadomo skąd i chce cos nagle wydać. Miałem poczucie, że stanowię dla nich wręcz jakiś kłopot i problem – przyznał dr Jacek Borowiak, self-publisher.

Szansa na sukces

Bardzo mocnym i zachęcającym punktem self-publishingu jest to, że tradycyjne wydawnictwa mocno śledzą rynek utworów elektronicznych i niezwykle chętnie nawiązują współpracę z najlepszymi autorami. A co za tym idzie, dają szansę na lepszy i profesjonalny marketing, szersze grono odbiorców oraz zdecydowanie wyższe honoraria.

– Wielu autorów, którzy byli self-publisherami skusiło się na tradycyjne kontrakty wydawnicze i z tą formą publikacji związali się na dłużej. Wydawnictwa zgłaszają się do tych osób, których książki cieszą się największym zainteresowaniem czytelników w sieci. Nie ma również problemów żeby wrócić z powrotem do self-publishingu, na co niektórzy się decydują - zaznaczyła Magdalena Łukasiuk, koordynatorka projektów self publishingowych.

PR24/Damian Bielecki

 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
Zobacz także