Wykorzystanie gogli w wirtualnej rzeczywistości

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2017 15:00
W audycji 24. Poziom powróciliśmy do tematu wirtualnej rzeczywistości. Adam Robaszyński-Janiec ze studia The House of Fables i Łukasz Kur z Hyperbook Studio przedstawili różne spojrzenia na wykorzystanie gogli w wirtualnej rozrywce, a także zastanowili się nad wyzwaniami stojącymi przed projektantami i perspektywami rozwoju rynku.
Audio
  • 02.12.17 Łukasz Kur: „Dzięki goglom gracze mogą zaangażować w rozgrywkę całe swoje ciało i poczuć się jak prawdziwi uczestnicy (…)”.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: pixabay.com/CC0 Public Domain

Możliwość podziwiania rozmaitych światów i miejsc oraz doświadczenie tego, z czym nie mamy możliwości zetknięcia się na co dzień. Oto główne zadanie gogli VR, które dzięki specjalnemu oprogramowaniu przenoszą swojego użytkownika do wirtualnej rzeczywistości.

– Dobrym przykładem wykorzystania gogli w grze jest tytuł naszego studia, czyli Hyper Arena, w której najważniejszą rzeczą jest pojedynek dwóch graczy na wirtualnej futurystycznej arenie. Zależało nam na tym, by w tych starciach było jak najwięcej ruchy, by sprowokować graczy do jak największej aktywności. Dlatego doskonałym elementem, który sprawi, że gracze znajdą się w centrum wydarzeń i poczują się jak prawdziwi wojownicy są gogle VR – powiedział Łukasz Kur z Hyperbook Studio.

Adam Robaszyński-Janiec ze studia The House of Fables przyznał, że największym wyzwaniem przy tworzeniu gier z segmentu wirtualnej rzeczywistości jest to, by połączyć dwie kwestie, które graczom sprawiają spore trudności wynikające z zachwiania błędnika. Chodzi o problem dotyczący ruchomych obrazów wyświetlanych w okularach VR oraz statycznej pozycji gracza.

Ponadto w audycji przegląd najważniejszych informacji ze świata gier i nowych technologii.

„24. Poziom” prowadził Przemek Pawełek.

Polskie Radio 24/db

___________________

24. poziom - Magazyn Nowych Technologi w Polskim Radu 24 - wszystkie audycje

Data emisji: 02.12.17

Godzina emisji: 14.15


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

24. Poziom: Jak tworzy się grę komputerową?

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2017 15:15
Najnowszy magazyn 24. Poziom został poświęcony filmowi dokumentalnemu „Wszystko z nami w porządku”. Obraz Borysa Nieśpielaka przybliża kulisy pracy nad grami komputerowymi. Gośćmi audycji byli bohaterowie filmu: Bartek Pieczonka i Rafał Zaremba ze studia Lichthund.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Game Dev School - kursy szkoleniowe dla przyszłych twórców gier wideo

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2017 15:15
W ramach Game Dev School swoim doświadczeniem dzielą się przedstawiciele polskiej branży o różnych specjalizacjach. Rozpoczął się piąty sezon kursów. O kursach dla twórców gier mówili w magazynie nowych technologii 24. Poziom Maciej Miąsik (dyrektor programowy GDS), Kacper Szymczak (wykładowca), a także Sebastian Hitchinson (tegoroczny absolwent).
rozwiń zwiń