Rodzinne granie w gry

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2018 15:05
Niedawno wydana została książka „Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje”. O tym, w jaki sposób gry wpływają na relacje pomiędzy rodzicami a dziećmi, gdzie tkwią zagrożenia, a gdzie potencjał edukacyjny, który nie jest prosty do wykrzesania, rozmawiali w audycji 24 Poziom autor książki - Damian Gałuszka, Elżbieta Żywiczyńska (blog zGrana rodzina) i Kamil Szwarbuła z Instytutu Badań Edukacyjnych.
Audio
  • 13.01.17 Damian Gałuszka, Elżbieta Żywiczyńska i Kamil Szwarbuła o rodzinnym graniu w gry
mat. ilustracyjne
mat. ilustracyjneFoto: pexels / CC0

Jak podkreślił Damian Gałuszka, jest to w pewnym stopniu książka naukowa, którą pisał też z myślą o rodzicach. - Są w niej wywiady z rodzicami grających dzieci i wywiady eksperckie z socjologami, psychologami, badaczami gier. W książce opisuję też sytuację, w której dziecko dostaje dostęp do konsoli czy komputera, pojawiają się gry i nie ma w tym wszystkim rodziców. Przestają się angażować. Chciałem walczyć z takim podejściem wśród rodziców. Dla mnie gra video i jej wykorzystywanie w świadomy sposób może być szansą na wspólne spędzanie czasu – mówił.

Kamil Szwarbuła odniósł się z kolei do wyników badań prowadzonych przez Instytut Badań Edukacyjnych. - Ogólna ocena naszych badaczy jest taka, że gry oddziałują na dzieci negatywnie, ponieważ odciągają młodego człowieka od nauki. Statystycznie młody człowiek gra w gry przez 1,5 godziny dziennie. Niektórzy znacznie dłużej - mówił.

- Jeśli rodzic interesuje się np. malarstwem, można znaleźć grę, która porusza temat malarstwa. Jest gra, w której można wcielić się w mecenasa sztuki – zaznaczyła Elżbieta Żywiczyńska.

- Dzięki grze możemy poruszyć kolejny temat, który może stać się początkiem świetnych, nieraz głębokich dyskusji – podsumowała.

W audycji także przegląd wiadomości technologicznych.

Więcej w całej rozmowie.

Gospodarzem audycji był Przemysław Pawełek.

Polskie Radio 24/pr

24. poziom - Magazyn Nowych Technologi w Polskim Radu 24 - wszystkie audycje

____________________ 

Data emisji: 13.01.17

Godzina emisji: 14:15


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
Zobacz także

Czytaj także

Poznaj świat mitologii Słowian w grze komputerowej

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2017 15:04
Studio Muha Games zaprasza do tego świata Słowian w grze Thea: the Awakening – złożonej strategii, odwołującej się do rodzimej mitologii. Gracze polubili tą propozycję, i w drodze na ich komputery jest już Thea 2. Naszymi gośćmi w 24 Poziomie – Magazynie Nowych Technologii byli Iwona Gaura i Szymon Chlewicki z Muha Games.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Gra Minecraft jako narzędzie edukacji

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2017 16:34
W mediach pojawiają się informacje o zagrożeniach, jakie mogą płynąć z grania, ale według ekspertów gry komputerowe mogą też rozwijać kreatywność czy refleks. W przypadku grania najmłodszych ważny jest umiar i świadomość rodziców w co i jak długo grają ich pociechy. O wpływie gier na młodzież mówili w audycji 24. Poziom Justyna Płatek z warsztatów dla dzieci Mindcloud, psycholog Daria Abramowicz z serwisu Park Psychologii, a także Marcin Dąbkowski, grający ojciec i szef działu gier na serwisie Filmweb.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Gra Petsbury, zostań dyrektorem wirtualnego schroniska

Ostatnia aktualizacja: 16.12.2017 15:01
Jesteś miłośnikiem zwierząt i marzy ci się niesienie im pomocy?  Martwi cię los bezdomnych psów i kotów? Zastanawiałeś się nad wolontariatem w schronisku? Mobilna gra Petsbury pozwoli na niesienie pomocy zwierzakom, zarówno wirtualnym, jak i tym prawdziwym. O produkcji, która ma uczulać na problemy bezdomnych czworonogów, opowiedzieli przedstawiciele studia Garmory - Kamila Zich i Jakub Badera.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Technologie roku 2017. Na co warto zwrócić uwagę?

Ostatnia aktualizacja: 23.12.2017 15:01
W najnowszej audycji 24 poziom podsumowaliśmy rok 2017. Konstanty Młynarczyk, redaktor naczelny serwisu Chip, odpowiedział na pytania związane z najważniejszymi technologiami minionych 12 miesięcy. Z Pawłem Olszewskim z serwisu Polygamia i Tadeuszem Zielińskim ze studia Flying Wild Hog przypomnieliśmy zaś najciekawsze gry, najlepsze polskie produkcje i gadżety związane z graniem.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Trendy w branży gier i technologii na 2018 rok

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2017 14:59
W magazynie nowych technologii prognozy co w świecie technologii i gier przyniesie nam najbliższe 12 miesięcy. O nowych możliwościach, które zyskamy dzięki sztucznej inteligencji i technice 5G, mówił Konstanty Młynarczyk, redaktor naczelny serwisu Chip. Natomiast Paweł Olszewski z serwisu Polygamia i Tadeusz Zieliński ze studia Flying Wild Hog wskazali najważniejsze tytuły gier, na które warto czekać.
rozwiń zwiń