X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Straż Ochrony Kolei będzie podlegać pod MSWiA?

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2018 16:57
– Jestem wielkim zwolennikiem takiego rozwiązania – mówił w Rozmowie PR24 dr inż. Józef Hałyk, Komendant Główny Straży Ochrony Kolei. W Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji jest projekt, który zakłada przeniesienie SOK z PKP PLK pod zarząd MSWiA.
Audio
  • 23.02.18 Straż Ochrony Kolei będzie podlegać pod MSWiA?

Według powstałej w MSWiA inicjatywy, SOK miałby zostać wcielony do służb mundurowych. – To projekt, który uporządkuje kwestie dotyczące bezpieczeństwa na kolei. Dzięki temu będziemy mieć większe uprawnienia, których dziś, będąc w PKP PLK S.A., nie mamy – wskazywał gość PR24. – W tym roku obchodzimy setną rocznicę powstania formacji, byłoby cudownym prezentem, gdyby projekt doszedł do skutku – dodawał dr inż. Józef Hałyk, zauważając że zwiększenie uprawnień SOK jest ważne ze względów bezpieczeństwa, m.in. w kontekście przeciwdziałania takim zagrożeniom, jak terroryzm. 

Odnosząc się do kwestii zapewniania bezpieczeństwa na terenach kolejowych dr inż. Józef Hałyk zwrócił uwagę na to, że oprócz SOK na dworcach pracują ochroniarze. Jak wskazywał, generuje to bardzo duże koszty. – Są to miliony złotych. Ponad 50 milionów kosztuje firma ochroniarska, która jest wyłaniana w przetargu przez PKP S.A. – mówił gość PR24. – Jako Straż Ochrony Kolei, przy obecnym stanie zatrudnienia, obecnym sprzęcie i możliwości pozyskania takich funduszy, jesteśmy w stanie zagwarantować bezpieczeństwo na obszarach kolejowych – podkreślał szef SOK.

Więcej w całej audycji.

Gospodarzem programu był Adrian Klarenbach.  

Polskie Radio 24/zz

Rozmowa PR24 Adriana Klarenbacha - wszystkie audycje

__________________

Data emisji: 23.02.18

Godzina emisji: 16.12


 

Zobacz więcej na temat: kolej MSWiA PKP
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
Zobacz także

Czytaj także

Hyperloop. Polacy pracują nad pociągiem przyszłości

Ostatnia aktualizacja: 29.01.2017 09:07
Polscy studenci pracują nad technologią, która pozwoli na podróżowanie z Trójmiasta do Krakowa w czasie około 35 minut. Dziś trasę o długości ponad sześciuset kilometrów pociąg pokonuje w czasie niemal sześciu godzin. W Polskim Radiu 24 o projekcie Hyperloop mówili Krzysztof Tabiszewski z Hyper Poland i Grzegorz Marecki z Hyperloop Edynburg.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kolej: pojedziemy szybciej z Warszawy do Radomia

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2017 22:05
Do 2020 roku linia kolejowa z Warszawy do Radomia ma być w całości zmodernizowana – zapowiada Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowy z wykonawcami prac wartymi niemal 650 milionów złotych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

67 mld zł na kolej do 2023 roku. "Nadrabiamy zaległości"

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2017 14:35
"Polska kolej może stać się jednym z głównych kół zamachowych naszej gospodarki na najbliższe lata" - powiedział wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński. Dodał, że w ramach Krajowego Programu Kolejowego jest już zaplanowanych prawie 67 mld zł. O rozwoju transportu kolejowego w Polsce mówił w Polskim Radiu 24 ekspert ds. kolei Marcel Klinowski, prezes Fundacji Projektów Obywatelskich i szef zespołu ds transportu Stowarzyszenia Republikanie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

„Centralny Port Komunikacyjny bez kolei pasażerskiej i towarowej nie może istnieć”

Ostatnia aktualizacja: 17.11.2017 16:30
„Szybka kolej w Polsce – między innymi w kontekście dojazdu do Centralnego Portu Komunikacyjnego – może być ekonomiczna do prędkości 250 km/h. Pod tym kątem można modernizować ok. 1,5 tys. km linii i ewentualnie budować kolejne 1-1,5 tys. km” - mówili w piątek uczestnicy Kongresu 590. O budowie CPK i rozwoju transportu w Polsce mówili w audycji Rozmowa PR24 Rafał Milczarski (prezes PLL LOT) i Mirosław Antonowicz (członek zarządu PKP S.A.).
rozwiń zwiń