X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jakim Prawem: O ochronie prywatności w miejscu pracy

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2017 13:10
Na co dzień można się spotkać z wieloma przypadkami naruszenia prywatności przez pracodawców – może to być kamera, przez która pracodawca obserwuje pracownika lub służbowe komputery i telefony, w których sprawdzane są rejestry połączeń i odwiedzane strony internetowe. O ochronie prywatności w miejscu pracy mówiła w audycji Jakim Prawem dr Magdalena Rycak z Uczelni Łazarskiego.
Audio
  • 18.12.2017 dr Magdalena Rycak: „Możliwość nagrywania przez pracodawcę rozmów pracownika przez telefon służbowy zależy od charakteru pracy”.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Foto: Koen Suyk/EASTNEWS

Według Magdaleny Rycak gdy pracodawca zauważa, że pracownik zbyt wiele czasu pracy poświęca na rozmowy prywatne, to może zareagować. - Jedna rzecz to są kwestie finansowe, które nie są pierwszoplanowe, ponieważ operatorzy oferują teraz rozmowy bez limity. Druga kwestia może dotyczyć tego, czy pracownik wykonuje te połączenia w czasie pracy, czy też po. Problemy zaczynają się wtedy, gdy pracownik w czasie pracy regularnie wykonuje połączenia prywatne. Pytanie czy nakazywanie odpracowywania ma sens z punktu widzenia zarządzania zasobami ludzkimi. Badania wskazują, że żaden pracownik nie jest wydajny w 100 proc. Może tez odliczyć komuś ten czas jako nieuzasadnioną przerwę – mówiła ekspertka.

Zdaniem rozmówczyni Polskiego Radia 24 możliwość nagrywania przez pracodawcę rozmów pracownika przez telefon służbowy zależy od charakteru pracy. – Jeśli to jest call center czy bankach, gdzie umowę można zawrzeć ustnie, to nagranie wydaje się być dopuszczalne. Obie strony powinny być informowane o nagrywaniu. W innym wypadku mamy do czynienia z naruszeniem prawa do prywatności. Natomiast montowanie GPS-ów w samochodach służbowych może być uzasadnione w czasie pracy, ale musi to być za wiedzą pracownika. Po godzinach pracy pracownik musi mieć możliwość wyłączenia tego GPS-a – powiedziała Rycak.

Więcej w całej audycji.

Gospodarzem programu była Anna Grabowska.

Polskie Radio 24/kk/PAP/IAR

Jakim Prawem - więcej audycji

______________________

Data emisji: 18.12.2017

Godzina emisji: 11:45

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
Zobacz także