X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Finanse osobiste: Czym jest upadłość konsumencka?

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2018 13:12
Upadłość konsumencka to rozwiązanie dla osób, które z pewnych, nieumyślnych powodów, stały się niewypłacalne. Daje możliwość spłacenia części swoich zobowiązań, umorzenia pozostałych i, niejednokrotnie, rozpoczęcia nowego życia. O tym, kiedy można o nią wnioskować, mówił w audycji Jakim Prawem mec. Jan Górski.
Audio
  • 19.02.18 Mec. Jan Górski o upadłości konsumenckiej.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Foto: flickr/NoHoDamon/CC BY-NC-ND 2.0

Jak wyjaśnił mec. Jan Górski, jeśli istnieją szanse na to, że w bliskiej perspektywie czasowej mogłaby się poprawić sytuacja finansowa danej osoby to warto wówczas spróbować rozmów z bankiem, w którym ma się zobowiązania.

- Banki są niekiedy skłonne do pewnych ustępstw zwłaszcza gdy niewypłacalność nie jest zawiniona. Bank mógłby np. udzielić wakacji kredytowych czy wypłacić spłatę kredytu – tłumaczył mec. Górski.

Dodał, że inaczej wygląda sytuacja gdy nie ma perspektywy, by stan niewypłacalności mógł ulec poprawie. - W takiej sytuacji lepiej złożyć wniosek o upadłość konsumencką. Ustawodawca przewidział, że jeśli ktoś przez co najmniej 3 miesiące nie realizuje swoich zobowiązań to domniemuje się, że mamy do czynienia z trwałą niewypłacalnością. To z kolei jest już przesłanką konieczną do tego, by ogłosić upadłość – podsumował gość.

Więcej w całej rozmowie.

Gospodarzem audycji była Anna Grabowska.

Polskie Radio 24/pr

Jakim Prawem - więcej audycji

___________________

Data emisji: 19.02.18

Godzina emisji: 11:45

 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
Zobacz także