Polskie Radio Dzieciom

Światowy Dzień Dinozaura. Poznajmy te wielkie stwory

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2020 20:14
26 lutego w audycji "Poranek" w Polskim Radiu Dzieciom zagościły "straszne jaszczury" czyli dinozaury. Mogliśmy dowiedzieć się co łączy dinozaura z kotem, jak wyglądały dinozaurowe inkubatory i dlaczego w menu niektórych roślinożerców znajdowały się kamienie.
Światowy Dzień Dinozaura w Polskim Radiu Dzieciom
Światowy Dzień Dinozaura w Polskim Radiu DzieciomFoto: Polskie Radio

Dinozaury żyły na ogromnym prakontynencie zwanym Pangeą i panowały na Ziemi nieprzerwanie przez ok. 160 milionów lat. Od wieków fascynują ze względu na swoje niebywałe rozmiary, jednak nie wszyscy wiedzą, że znane są także gatunki niewiele większe od kury.

W audycji "Poranek" poznaliśmy świat, w którym rządziły wielkie stwory, latały pływały i chodziły po ziemi. Jak się nazywały i jak wyglądały? Naukowcy nadal próbują rozszyfrować przyczyny ich wyginięcia. Czy był to nagły wybuch wulkanu, zmiana klimatu, a może jeszcze inna przyczyna?
Wiele sekretów związanych z dinozaurami zostanie już tajemnicą na zawsze. Kilka z nich udało nam się odkryjemy rozmawiając z naszymi najmłodszymi słuchaczami.
Na audycję pełną ciekawostek o dinozaurach zaprosiła Martyna Chuderska

Zapraszamy do słuchania audycji Polskiego Radia Dzieciom oraz rozmów telefonicznych na antenie. Czekamy na telefony naszych słuchaczy.
Numer telefonu do studia Polskiego Radia Dzieciom 22 6452055
Zapraszamy również na nasz profil w mediach społecznościowych, gdzie znaleźć można więcej aktywności tej całodobowej stacji.

Polskie Radio Dzieciom, to całodobowa stacja radiowaCotygodniowo stacja emituje pond 130 premierowych audycji publicystycznych, muzycznych, rozrywkowych i audycji o tematyce kulturalnej. Od 7.00 prezentowane jest pasmo dla dzieci, a od 21.00 dla dorosłych, w którym znajdują się między innymi audycje poradnikowe z udziałem uznanych ekspertów.

jo