Astronautka NASA odwiedzi Małopolską Noc Naukowców

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2012 14:15
28 września odbędzie się Małopolska Noc Naukowców. W Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie odbędzie uroczyste otwarcie wystawy fotograficznej pt. „Era Nowych Odkryć -
50-lecie NASA”. Gościem specjalnym wydarzenia będzie amerykańska astronautka, uczestniczka pięciu misji kosmicznych, Marsha S. Ivins.
Marsha S. Ivins
Marsha S. IvinsFoto: AGH/materiały prasowe.
28 września b.r. w ramach Małopolskiej Nocy Naukowców w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie odbędzie uroczyste otwarcie wystawy fotograficznej pt. „Era Nowych Odkryć -
50-lecie NASA”. Gościem specjalnym wydarzenia będzie amerykańska,  astronautka, uczestniczka pięciu misji kosmicznych, Marsha S. Ivins.
Wystawa, współorganizowana z Konsulatem Stanów Zjednoczonych, prezentuje najciekawsze osiągnięcia związane z eksploracją kosmosu - począwszy od misji Apollo, poprzez obserwacje Ziemi, a skończysz na misji Phoenixa na Marsie. Wystawę otworzą Prorektor ds. Kształcenia AGH prof. Andrzej Tytko, Konsul Generalna USA Pani Ellen Germain oraz gość specjalny: astronautka Marsha
S. Ivins, uczestniczka kilku misji kosmicznych, która spędziła w kosmosie ponad 1300 godzin (pełna biografia astronautki w osobnym załączniku). Otwarcie wystawy ponad trzydziestu zdjęć odbędzie się o godzinie 20:00 w budynku U-2 (ul. Reymonta 7).
Ponadto, jak co roku w ramach Małopolskiej Nocy Naukowców, AGH przygotowała szereg atrakcji dzięki którym z bliska będzie można zobaczyć nowoczesne laboratoria, na własnej skórze doświadczyć różnorodnych zjawisk
i poznać miejsce pracy naukowców. Oprócz stałych punktów, które cieszą się co roku niesłabnącą popularnością (np. pokazu wyładowań piorunowych
w Laboratorium Wysokich Napięć) Akademia Górniczo-Hutnicza poszerzyła program o kilka nowych propozycji. W tym roku po raz pierwszy będzie można zwiedzać m.in. Laboratorium wizualizacji 3D zlokalizowane w otwartym w marcu Centrum Informatyki AGH. Tematem przewodnim prezentacji będą metody wizualizacji trójwymiarowej. W pracowni będzie można zobaczyć m.in. ekran do wielkogabarytowej wizualizacji, trójwymiarowy ekran dotykowy czy symulatory, na których kształcą się studenci informatyki.
Równie ciekawie zapowiadają się prezentacje i pokazy w pracowniach Wydziału Energetyki i Paliw, gdzie w laboratorium ogniw paliwowych, konwersji energii czy alternatywnych paliw naukowcy przedstawią eksperymenty z zakresu wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych, a także zaprezentują na czym polega zasilanie nowoczesnych samochodów elektrycznych.

Wystawa, współorganizowana z Konsulatem Stanów Zjednoczonych, prezentuje najciekawsze osiągnięcia związane z eksploracją kosmosu - począwszy od misji Apollo, poprzez obserwacje Ziemi, a skończysz na misji Phoenixa na Marsie. Wystawę otworzą Prorektor ds. Kształcenia AGH prof. Andrzej Tytko, Konsul Generalna USA Pani Ellen Germain oraz astronautka Marsha
S. Ivins.

Irvins to uczestniczka kilku misji kosmicznych. Spędziła w kosmosie ponad 1300 godzin.

Warto obejrzeć prezentacje i pokazy w pracowniach Wydziału Energetyki i Paliw, gdzie w laboratorium ogniw paliwowych, konwersji energii czy alternatywnych paliw naukowcy przedstawią eksperymenty z zakresu wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych, a także zaprezentują na czym polega zasilanie nowoczesnych samochodów elektrycznych.

(ew/AGH)