X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nauka

Porozmawiajmy o płodności. Startuje kampania społeczna "Płodne Gadki"

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2016 11:56
Niepłodność dotyka już 1,5 mln par w Polsce, a mimo to Polacy nadal niechętnie podejmują temat płodności. Do podjęcia tematu zachęca kampania "Płodne Gadki".
W ramach kampanii uruchomiona zostanie specjalna bezpłatna infolinia dla par
W ramach kampanii uruchomiona zostanie specjalna bezpłatna infolinia dla parFoto: Glow Images/East News

Kampania społeczna "Płodne Gadki" skierowana jest zarówno do par, które planują dziecko, jak i do tych, które od dłuższego czasu starają się o nie, ale mają problemy z poczęciem.

Głównym celem akcji jest przełamanie tabu i zachęcenie Polaków do bardziej swobodnej rozmowy na temat płodności - z partnerem lub partnerką i bliskimi, a w razie konieczności, także z odpowiednim ekspertem.

"Płodne Gadki" mają również pomóc parom zgłębić wiedzę o tym, jak wspierać starania o dziecko, wykonując świadomy krok w stronę rodzicielstwa.

Polacy i płodność

Jak podaje Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, aż 1,5 mln par zmaga się z niepłodnością. Mimo tego, że problem staje się coraz bardziej powszechny, niechętnie o nim rozmawiamy.

Aż co drugi Polak w wieku 20-45 lat, w relacjach z partnerem lub partnerką, albo w ogóle nie porusza tematów związanych z płodnością, albo robi to niezwykle rzadko - wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby kampanii.

Ponadto, Polacy zapytani o elementarne zagadnienia związane z płodnością, często wykazują się dużym brakiem wiedzy. Przykładowo, co trzecia Polka (32 proc. kobiet) nie potrafi obliczyć dni płodnych, a blisko połowa mężczyzn nie zdaje sobie sprawy, że zaczynają się one kilka dni przed owulacją.

- Rozmowa oraz świadomość tego, jak funkcjonuje nasz układ rozrodczy i co wspiera starania o dziecko, to podstawa na drodze ku świadomemu rodzicielstwu. Tym bardziej jest to istotne, gdy pojawia się problem z płodnością i para bezskutecznie stara się o dziecko - podkreślił Piotr Rowicki przedstawiciel marki Dr Bocian, organizatora kampanii "Płodne Gadki".

- Płodność nie powinna i nie może być tematem tabu, dlatego w ramach naszej kampanii zachęcamy Polaków do tego, by nie bali się o tym rozmawiać, szczególnie gdy pojawiają się problemy z poczęciem - wytłumaczył.

Bezpłatna infolinia i czaty

W ramach kampanii uruchomiona zostanie specjalna bezpłatna infolinia dla par, które mają problem z poczęciem i bezskutecznie starają się o dziecko. Każdy, kto poszukuje wsparcia lub choćby rozmowy w tym temacie, będzie mógł anonimowo uzyskać indywidualną poradę od eksperta.

Eksperci będą pełnić dyżury telefoniczne w godz. 17-20 pod bezpłatnym numerem tel. 800 800 490:
- 13 października - lek. med. Robert Kulhawik, lekarz ginekolog, ekspert marki Dr Bocian
- 17 października - Anna Pasternak-Winiarska, dietetyk, prowadząca Szkołę Żywienia Świadomych Rodziców
- 21 października - Agnieszka Mirecka, pokonała niepłodność, autorka bloga trojaczki.com.pl
- 26 października - Agnieszka Adamek, pokonała niepłodność, autorka bloga Make One Wish
- 27 października - Anna Jerzak, psycholog, autorka bloga Psychonomia
- 4 listopada - Katarzyna Płaza-Piekarzewska, położna, autorka bloga zapytajpolozna.pl

Swoim doświadczeniem podzielą się również blogerki, które przezwyciężyły problem niepłodności.
- 20 października - Agnieszka Mirecka, facebook.com/trojaczkicom.pl
- 25 października - Agnieszka Adamek, facebook.com/makeonewish.blog

Ponadto, pod merytorycznym okiem specjalistów, opracowano cykl materiałów edukacyjnych, wyjaśniających najważniejsze zagadnienia dotyczące płodności kobiety oraz mężczyzny. Materiały te będą publikowane na stronie www.zaplodnieni.pl

***

Organizatorem kampanii "Płodne Gadki" jest marka Dr Bocian. Patronami kampanii są: Hexanova, Fundacja Bezpieczny Brzuszek, Fundacja Każdy Ważny, magazyn Chcemy Być Rodzicami oraz serwis edukacyjny zaplodnieni.pl

PAP, kk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jak rozmawiać o niepłodności i jak sobie z nią radzić

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2015 10:35
Największym problemem niepłodnych par jest wszechobecny brak zrozumienia. Bliscy, choć wspierać chcą, nie zawsze potrafią to zrobić właściwie.
rozwiń zwiń