X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl

Rekordowy układ planetarny

Ostatnia aktualizacja: 12.04.2012 10:01
Macierzysta gwiazda systemu HD 10180 - położonego od nas zupełnie niedaleko - przypomina nieco Słońce! Okrąża ją dziewięć planet - czy może istnieć na nich życie?
Gwiazda HD 10180
Gwiazda HD 10180Foto: ESO and Digitized Sky Survey 2. Acknowledgment: Davide De Martin

Jak donosi naukowy tygodnik "Nature", jest ona oddalona od nas zaledwie (w skali całego kosmosu) o 127 lat świetlnych. Odkryto ją wraz z pięcioma planetami kilka lat temu.Teraz, po ponownej analizie danych, astronomowie z brytyjskiego Uniwersytetu Hertfordshire stwierdzili, że planet jest dziewięć. Żaden inny znany układ nie ma aż tylu planet. W skład naszego Układu Słonecznego wchodzi 8 planet.

Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>
- Niestety na żadnej z nich prawdopodobnie nie ma życia, jest na nich za zimno - mówi Richard Van Noorden z "Nature". Naukowcy w dalszym ciągu będą szukać życia w kosmosie; kilka tygodni temu ogłoszono bowiem, że choćby w naszej galaktyce mogą być miliardy planet podobnych do Ziemi.

IAR, gs

Zobacz więcej na temat: IAR kosmos słońce van

Niecodzienny ranking: życie poza Ziemią

Ostatnia aktualizacja: 24.11.2011 08:01
Jeden z księżyców Saturna oraz znana dobrze planeta Mars dają największe szanse na znalezienie życia poza Ziemią.

"Super-Ziemia" jednak istnieje. Czy jest na niej życie?

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2012 21:09
Astronomowie potwierdzili istnienie planety, na której znajdują się duże ilości wody. Na razie to jedyny w swoim rodzaju glob.

W galaktyce są miliardy planet podobnych do Ziemi?

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2012 16:53
Wskazują na to najnowsze symulacje wykonane w Chile przez zespół międzynarodowych naukowców.