Nauka

Innowacje w przemyśle taboru szynowego

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2017 20:00
Tramwaj bez drutu, pociąg budowany jak samolot, lokomotywa na indywidualne zamówienie - to niektóre projekty, które otrzymały dofinansowanie w ramach programu Innotabor.
Audio
  • Innowacje w przemyśle taboru szynowego (Eureka/Jedynka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Denis Belitsky/shutterstock.com/cc

Innotabor to program, w którym Narodowe Centrum Badań i Rozwoju wspiera polskich producentów taboru szynowego. - Tak, jak każda branża, również branża kolejowa, by się rozwijać wymaga zastosowania innowacyjnych rozwiązań - podkreślił Jakub Murawski z NCBiR.

W audycji połączyliśmy się telefonicznie z Łukaszem Będzińskim z firmy Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. i dr. inż. Markiem Adamowiczem, doradcą firmy H. Cegielski-Poznań S.A.

To jednak nie koniec projektów mających na celu wsparcie innowacji na kolei. NCBR we współpracy z PKP PLK S.A. ogłosiły właśnie Wspólne Przedsięwzięcie "BRIK - Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej", którego celem jest wzrost innowacyjności i konkurencyjności transportu kolejowego do roku 2026.

Najlepsze projekty mające na celu poprawę efektywnej eksploatacji i zarządzanie infrastrukturą kolejową, a także pozwalające podnieść komfort podróżnych, mogą liczyć nawet na 50 mln zł dofinansowania.

Zapraszamy do wysłuchania całej, 15. audycji z cyklu przygotowanego przez radiową Jedynkę przy współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.

***

Tytuł audycji: Eureka

Prowadzi: Dorota Truszczak

Gość: Jakub Murawski (Narodowe Centrum Badań i Rozwoju)

Data emisji: 10.10.2017

Godzina emisji: 19.10

kk

Czytaj także

Światło XXI wieku - reportaż z DESY pod Hamburgiem

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2017 14:20
W niemieckim ośrodku DESY pod Hamburgiem po wielu latach budowy otwarto XFEL - kilkukilometrowy laser na swobodnych elektronach.
rozwiń zwiń