X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Kultura

Wizualna polityka - coraz jej więcej w galeriach

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2018 09:48
Artyści coraz częściej tworzą projekty, które mają więcej wspólnego z naukami społecznymi lub dziennikarstwem niż z tradycyjnie pojmowaną sztuką. Chodzi o dokumenty, wywiady, agitowanie za lub przeciwko jakiejś sprawie z życia wziętej. Dlaczego tak się dzieje?
Audio
  • Wizualna polityka - coraz jej więcej w galeriach (Klub Trójki)
Graffiti Banskyego
Graffiti Bansky'egoFoto: chrisdorney/Shutterstock.com

Jak wskazała w audycji "Klub Trójki" historyk sztuki Milada Ślizińska, artyści są bardzo różni, niektórzy uważają, że powinni wypowiadać się o sprawach ważnych. - To, że artyści coraz częściej zabierają głos w sprawach społecznych, politycznych może świadczyć o tym, że takie są czasy, że taka jest atmosfera. Na pewno nie jest to działanie koniunkturalne (...) Ja nie jestem z natury podejrzliwa - powiedziała.

- Artysta chce, żeby jego sztuka była oglądana, żeby ona funkcjonowała w obiegu społecznym. Chce też nawiązywać do jakiś społecznych tematów (...) Część artystów wchodzi w to nie wiedząc, do czego to prowadzi (...) Krytyk powinien szukać, skąd się biorą inspiracje, co dzieła znaczą, jaki mają wpływ, czy są zależne od jakiś nurtów światopoglądowych - stwierdził historyk sztuki Piotr Bernatowicz.

Zapraszamy do wysłuchania całej audycji, w której dyskutowaliśmy o konkretnych projektach i artystach, m.in. o twórczości Artura Żmijewskiego i Krzysztofa Wodiczki.

***

Tytuł audycji: Klub Trójki
Prowadzi: Monika Małkowska
Goście: Milada Ślizińska (historyk sztuki, kurator, wykładowca na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych), Piotr Bernatowicz (historyk sztuki, kurator, krytyk sztuki)
Data emisji: 24.01.2018
Godzina emisji: 21.07

kk/gs

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
www.narodoweczytanie.polskieradio.pl
Cichociemni

Czytaj także

Co stało się z dziełami sztuki skradzionymi podczas II wojny światowej?

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2018 09:57
Przed 1939 rokiem w narodowych muzeach wisiały obrazy wybitnych artystów, takich jak: Rafael Santi, Leonardo da Vinci czy Pieter Bruegel. Podczas wojny zaginęło około pół miliona dzieł sztuki, nie tylko malarskiej. Dlaczego tak niewiele o nich wiemy?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Na co choruje nasza sztuka?

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2018 22:55
Kapitalizm i neoliberalna polityka dla większości artystów stały się raptownym bytowym tąpnięciem. Tzw. wolny zawód skazał artystów na status prekariuszy, a brak etatu – na "wypadnięcie" poza jakąkolwiek socjalną opiekę państwa.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Co przyciąga ludzi do rekonstrukcji historycznych?

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2018 23:15
Rekonstruktorzy odtwarzający sławne bitwy byli już na dworach starożytnych władców. Dziś jednak grupy rekonstrukcyjne to przykład całkowicie oddolnych inicjatyw pasjonatów historii.
rozwiń zwiń