X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Kultura

Połączenie studiów filmowych. Spór o polskie kino

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2019 10:26
- Nie rozumiem do końca idei tworzenia wielkiej wytwórni filmowej. Kino europejskie na tym się nie opiera - mówiła w Polskim Radiu 24 dr Anna Wróblewska, była rzecznik Festiwalu Filmowego w Gdyni.  Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłosiło, że zamierza połączyć Wytwórnię Filmów Dokumentalnych i Fabularnych, Studio Miniatur Filmowych oraz studia filmowe Kadr, Tor, Zebra i Kronika.
Audio
  • 16.01.18 Wieczór filmowy Adamskiego: połączenie studiów filmowych
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/f.kenanozcan

"Dzięki temu powstanie profesjonalny publiczny ośrodek produkcji filmowej, który będzie poważnym partnerem dla realizatorów wysokobudżetowych produkcji europejskich i amerykańskich. Nowa instytucja będzie również wspierać rodzimych i zachodnich producentów, szczególnie młodych twórców" - uzasadnił resort.

Plany konsolidacji państwowych wytwórni filmowych skrytykowali niektórzy twórcy filmowi. Krzysztof Zanussi nazwał to centralnym sterowaniem.

 - Jeśli rzeczywiście powstałaby duża monopolistyczna wytwórnia, która występowałaby z bardzo silnej pozycji w stosunku do reszty rynku, ubiegając się o dotacje z PISM i nowe mechanizmy wsparcia, to byłoby źle. Wyraziłem ostrożny optymizm wobec tego pomysłu. Uważam, że racjonalizacja zasobów państwa w produkcji filmowej, co do zasady ma sens. Natomiast ogłaszania powstania dużej wytwórni budzi zastrzeżenia również w środowisku producentów prywatnych, którzy konkurują z państwowymi studiami - tłumaczył w Polskim Radiu 24 Jan Pawlicki, producent filmowy.

Czy decyzja o połączeniu kilku studiów filmowych przez ministerstwo kultury przysłuży się polskiej kinematografii? A może decyzja o łączeniu zasłużonych studiów zaszkodzi polskiemu kinu? Również o tym w nagraniu.

Gospodarzem audycji był Łukasz Adamski.

Data emisji: 16.01

Godzina emisji: 22.06

PR24

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
www.narodoweczytanie.polskieradio.pl
Cichociemni

Czytaj także

Filmowe Orły. Po raz 21. zostaną wręczone polskie Oscary

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2019 10:25
Od 11 do 31 stycznia, w warszawskim kinie Iluzjon, odbywa się festiwal polskich filmów. Miłośnicy kina będą mogli obejrzeć ponad 50 produkcji kandydujących do nagród Orły 2019, przyznawanych dorocznie przez Polską Akademię Filmową. Na jakie tytuły warto zwrócić uwagę? Które filmy mają największe szanse na zdobycie statuetek?
rozwiń zwiń