Centrum Edukacji Medialnej

Jak to napisać ?

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2017 11:19
Szkolenie medialne

Praktyczne warsztaty redagowania informacji na potrzeby mediów.

Warsztat adresowany jest do osób, które mają za zadanie redagować, przygotowywać
i publikować informacje w mediach . Skierowany jest do  redaktorów periodyków branżowych, ekspertów różnych dziedzin, rzeczników prasowych, managerów public relations, poczatkujących dziennikarzy.  

CELE SZKOLENIA:

Dostarczenie wiedzy o zasadach obowiązujących przy redagowaniu informacji w zależności od rodzaju medium, w których są zamieszczane. Rozwinięcie  umiejętności redagowania informacji na potrzeby różnych rodzajów mediów tak, by  zawierały istotę tego co chcemy przekazać,  a jednocześnie były czytelne i atrakcyjne dla odbiorcy, do którego są kierowane.

 WYKŁADOWCA:

Doświadczony dziennikarz prasowy, radiowy i telewizyjny, specjalista public relations – trener medialny.

FORMA ZAJĘĆ:

Ćwiczenia praktyczne połączone z moderowanymi dyskusjami na temat zasad konstruowania informacji, tekstu dziennikarskiego, przygotowania wywiadu prasowego i na potrzeby mediów elektronicznych.

 MIEJSCE:

Sale szkoleniowe Centrum Edukacji Medialnej Polskiego Radia – S.A., Warszawa,
al. Niepodległości 77/85.

 CZAS:

1 dzień szkoleniowy (7 godzin dydaktycznych). Terminy  szkoleń otwartych znajdziecie Państwo w terminarzu szkoleń

LICZEBNOŚĆ GRUPY – 5 - 10 osób

 

KOSZT SZKOLENIA dla jednej osoby – 1.500 zł netto + 23% VAT.

W powyższej kwocie zawarte są koszty dydaktyczne, pomocy szkoleniowych oraz serwisów kawowych i obiadu.

Uczestnicy otrzymują certyfikat ukończeniu kursu.

PROGRAM

  • Rynek mediów ogółu odbiorców – zasady rządzące redagowaniem informacji.
  • Prasa, radio, telewizja, Internet – podstawowe różnice w przygotowywaniu tekstów na potrzeby mediów drukowanych i nowych mediów.
  • Sztuka skutecznej komunikacji, czego oczekują odbiorcy.
  • Struktura informacji, podstawowe pytania odbiorców komunikatu.
  • Zasady przygotowywania informacji medialnej – czytajmy tytuły i leady.
  • Unikat, Konkret, Kontrast – trzy filary poprawnej informacji medialnej.
  • Ćwiczenia redakcyjne – dostosowywanie tekstu branżowego do potrzeb portalu informacyjnego, notka prasowa, krótka relacja z wydarzenia branżowego.

 

  • News, reportaż, analiza branżowa, wywiad – różne formy aktywności medialnej.
  • Komunikat prasowy – z czego składa się dobrze przygotowana informacja w mediach dla ogółu odbiorców.
  • Język dziennikarza – synteza przekazu, język branżowy w mediach.
  • Aktualność, Istotność, Bezstronność, Zwięzłość - składniki rzetelnego komunikatu prasowego.
  • Dłuższe formy dziennikarskie w mediach ogółu odbiorców, „zasada trójkąta”
    w przygotowywaniu komunikatu.
  • Ćwiczenia redakcyjne – opracowywanie komunikatów prasowych, pisanie tekstów dziennikarskich, relacje reporterskie przed kamerą, redagowanie informacji na podstawie wywiadu, skracanie tekstów na potrzeby redakcji.

ZGŁOSZENIE:

Wypełniony formularz "umowa- zgłoszenie" na szkolenie należy przesłać do Centrum Edukacji  Medialnej PR - S.A. Po potwierdzeniu przez CEM  przyjęcia zgłoszenia,  prosimy
o przesłanie kopii dowodu opłaty za szkolenie , najpóźniej na dwa tygodnie przed  jego rozpoczęciem. O zakwalifikowaniu na kurs decyduje kolejność zgłoszeń.

Opłatę za uczestnictwo z zaznaczeniem nazwy i terminu  szkolenia prosimy wpłacać na konto:  

Polskie Radio - S.A., PKO BP S.A. nr konta: 95 1020 1026 0000 1002 0298 1389

Kontakt i dodatkowe informacje:

22 645 90 39

22 645 54 88
22 645 95 03

22 645 94 04

cem@polskieradio.pl

Nasz adres

al. Niepodległości 77/85
00-977 Warszawa

Mapa dojazdu:

Mapka dojazdu - kliknij aby powiększyc

Telefony

od poniedziałku do piątku w godz. 08:00 - 16:00

22 645 95 03
22 645 94 04
22 645 54 88
22 645 90 39

Fax
22 645 59 65

E-mail
cem@polskieradio.pl

Nr Konta
Polskie Radio SA
PKO Bank Polski S.A.
95 1020 1026 0000 1002 0298 1389