Centrum Edukacji Medialnej

Rzecznik prasowy firmy z elementami zarządzania w kryzysie

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2021 09:47
Szkolenie medialne

Dwudniowe szkolenie warsztatowe dla rzeczników prasowych, osób zajmujących się komunikacją medialną i budowaniem wizerunku firmowego. Zajęcia prowadzone online różnorodnymi technikami: wykład, studium przypadku, moderowana dyskusja, prezentacja interaktywna, ćwiczenia praktyczne.

CELE SZKOLENIA:

Przekazanie wiedzy i rozwinięcie umiejętności, które przygotują uczestników do pełnienia funkcji rzecznika prasowego. Dostarczenie praktycznych wskazówek jak układać współpracę z mediami i dziennikarzami.

WYKŁADOWCY:

trenerzy medialni: dziennikarz - specjalista public relations

FORMA ZAJĘĆ:

Intensywne szkolenie online za pośrednictwem jednej z platform komunikacyjnych.

Praktyczne ćwiczenia pokazujące jak przygotować konkretną wypowiedź, co jest ważne podczas prowadzenia spotkania, prezentacji, moderowania dyskusji. Symulowane wystąpienia będą nagrywane w czasie rzeczywistym i analizowane - razem z pozostałymi uczestnikami zajęć.

CZAS:

12 godzin dydaktycznych (2 dni po 6 godzin).Prosimy o zapoznanie się z  najbliższym terminem szkolenia otwartego w terminarzu szkoleń

LICZEBNOŚĆ GRUPY: 4-6 osób

KOSZT SZKOLENIA dla jednej osoby – 1.500 zł netto + 23% VAT. 

PROGRAM: 

1. Rzecznik prasowy: rola, zadania, umocowanie w strukturze

2. Strategie informacyjne - warsztat rzecznika prasowego w kontaktach medialnych

3. Kim są i czego oczekują współcześni dziennikarze - najpopularniejsze media, trendy, organizacja pracy redakcji

4. Język mediów - prowadzenie rozmowy z dziennikarzem, kluczowe komunikaty, końcowy odbiorca informacji

5. Występowanie przed kamerą i kamerą internetową (konferencje i wystąpienia on-line) - zasady kadrowania, "mowa ciała”, master message w komunikacji medialnej, rodzaje wystąpień w mediach elektronicznych („setka”, wywiad, komunikat, oświadczenie), panowanie nad głosem, poprawne akcentowanie

6. Komunikaty prasowe - konstrukcja newsa a komunikat rzecznika, wypowiedź cytowana, podstawowe wiadomości o autoryzacji i sprostowaniu

7. Zarządzanie pytaniem i pytającym - sztuka prowadzenia rozmowy medialnej techniki „mostek”, „haczyk”, flagowanie, zdarta płyta

8. Komunikacja kryzysowa - strategie antykryzysowe, udzielanie odpowiedzi na trudne pytania, przegląd studiów przypadków

9. Zestawienie przykładowych ćwiczeń wykonywanych podczas szkolenia, naprzemiennie z informacjami poszerzającymi wiedzę teoretyczną Uczestników:

  • autoprezentacja - jak mówić w kilku zdaniach to, co najważniejsze
  • „setka” na temat bieżący - budowanie wypowiedzi syntetycznych i łatwych do zapamiętania
  • rozmowa z dziennikarzem - obrona własnego zdania, odpowiadanie na pytania
  • sytuacja kryzysowa - dobór strategii, wdrożenie, działanie, przygotowanie i wygłoszenie komunikatu, radzenie sobie z trudnymi pytaniami

ZGŁOSZENIE:

Wypełniony formularz "umowa- zgłoszenie" na szkolenie należy przesłać do Centrum Edukacji Medialnej. Po potwierdzeniu przez CEM przyjęcia zgłoszenia, prosimy o przesłanie kopii dowodu opłaty za szkolenie, najpóźniej na 10 dni przed jego rozpoczęciem. O zakwalifikowaniu na kurs decyduje kolejność zgłoszeń.

Uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia kursu.

Kontakt i dodatkowe informacje:

22 645 54 88
22 645 95 03

cem@polskieradio.pl

Opłatę za uczestnictwo z zaznaczeniem nazwy szkolenia prosimy wpłacać na konto:

Polskie Radio - S.A. : PKO BP S.A. nr konta: 95 1020 1026 0000 1002 0298 1389

Zobacz więcej na temat: szkolenia medialne szkolenia

Nasz adres

al. Niepodległości 77/85
00-977 Warszawa

Mapa dojazdu:

Mapka dojazdu - kliknij aby powiększyc

Telefony

od poniedziałku do piątku w godz. 08:00 - 16:00

22 645 95 03
22 645 54 88

Fax
22 645 59 65

E-mail
cem@polskieradio.pl

Nr Konta
Polskie Radio SA
PKO Bank Polski S.A.
95 1020 1026 0000 1002 0298 1389