X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
PR24 Portal

Sukces polskich europosłów. Negocjacje ws. przepisów transportowych opóźnione

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2019 12:22
- Strategia polskich europosłów opóźniania prac nad przepisami dotyczącymi transportu międzynarodowego przyniosła rezultaty. Negocjacje nad regulacjami uderzającymi w naszych przewoźników rozpoczną się najwcześniej w lipcu - powiedział brukselskiej korespondentce Polskiego Radia Beacie Płomeckiej jeden z urzędników w Parlamencie Europejskim.
Audio
  • O kształcie przepisów, które mają zaostrzyć zasady w sektorze przewozów międzynarodowych zdecydują przedstawiciele europosłów i unijnych rządów. Relacja Beaty Płomeckiej (IAR)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Unia Europejska. 2019/ Parlament Europejski 2019 free

Takie są ustalenia komisji transportu. O ostatecznym kształcie przepisów zdecydują w negocjacjach przedstawiciele europosłów i unijnych rządów.

Przekazanie tej sprawy Parlamentowi Europejskiemu nowej kadencji otwiera nowe możliwości, na tym właśnie zależało Polakom, którzy działali zgodnie, ponad podziałami. "Będziemy próbować jeszcze sypać piasek w tryby, możliwe jest na przykład zweryfikowanie mandatu do negocjacji, uzgodnionego w ubiegłym tygodniu" - powiedział brukselskiej korespondentce Polskiego Radia jeden z urzędników. Dodał, że początek negocjacji w lipcu to najwcześniejszy termin, nie wykluczył, że nastąpi to później.

W lipcu bowiem zbiera się nowy Parlament Europejski, ale najpierw trzeba wybrać władze i szefów parlamentarnych komisji, a to zabierze trochę czasu. Zatem choć Polacy przegrali glosowanie w ubiegłym tygodniu, bo europarlament przyjął niekorzystne dla naszych firm transportowych stanowisko w sprawie przepisów, to jednak ich strategia opóźniania prac okazała się zwycięska. Polscy deputowani zdecydowali się na sprytny zabieg i zasypali Parlament Europejski tysiącami poprawek do przepisów.

Polska ucierpiałaby najbardziej

Głosowanie było przekładane i to sprawiło, że nie ma już czasu na negocjacje nad ostatecznym kształtem przepisów, bo ostatnia sesja plenarna przed majowymi wyborami jest w przyszłym tygodniu, a wynik negocjacji zawsze muszą zatwierdzić europosłowie.

Polacy obawiali się jeszcze, że będzie próba naginania procedur i zorganizowania negocjacji nad przepisami w najbliższych dniach, by zaakceptował je odchodzący europarlament, ale już teraz wiadomo, że do tego nie dojdzie.

Przypomnijmy - na sesji plenarnej w ubiegłym tygodniu deputowani przyjęli przepisy zaostrzające zasady w transporcie międzynarodowym. Większość opowiedziała się za tym, by sektor przewozów międzynarodowych był objęty restrykcyjnymi przepisami o delegowaniu pracowników. Chodzi o czas pracy kierowców i ustaloną płacę minimalną plus wszystkie dodatki obowiązujące w kraju, w którym realizowane byłyby przewozy. To wiązałoby się z podwyższeniem kosztów i biurokratycznych wymogów, a małym firmom groziłoby bankructwo.

Na tych przepisach zależało bardzo krajom Europy Zachodniej, które mówiły, że trzeba walczyć z dumpingiem socjalnym. Polska i państwa naszego regionu odpowiadały, że to protekcjonizm gospodarczy i próba wyeliminowania tańszej konkurencji z unijnego rynku. Przepisy są niekorzystne dla Europy Środkowo-Wschodniej, ale Polska ucierpiałaby najbardziej, bo ma największą flotę transportową w całej Unii Europejskiej.

dcz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Ponad tysiąc poprawek do przepisów dotyczących transportu, Polacy będą zabiegać o wykreślenie głosowania

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2019 21:42
Ponad tysiąc poprawek zgłoszono do przepisów uderzających w nasze firmy transportowe. Tego chcieli polscy europosłowie i teraz będą domagać się, by głosowanie nad przepisami, zaplanowane na czwartek, usunięto z porządku obrad sesji plenarnej PE - poinformowała korespondentka Polskiego Radia w Brukseli Beata Płomecka.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Parlament Europejski: polscy europosłowie spróbują zablokować głosowanie ws. transportu międzynarodowego

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2019 10:07
Polscy europosłowie podjęli ostatnią próbę, by nie dopuścić do głosowania nad przepisami zaostrzającymi zasady w transporcie międzynarodowym, które są niekorzystne dla naszych firm przewozowych. Polacy próbowali już wczoraj wykreślić ten punkt z programu sesji plenarnej, ale nie zgodziła się większość europosłów. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

PE przyjął niekorzystne przepisy dla polskich przewoźników, Polacy będą skarżyć do Trybunału

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2019 16:23
Niekorzystne dla Polski przepisy dotyczące zaostrzenia zasad w transporcie międzynarodowym w Unii zostały w czwartek przyjęte w Parlamencie Europejskim. To jeszcze nie kończy nad nimi prac. Teraz rozpoczną się negocjacje europarlamentu z krajami członkowskimi i one zdecydują o ostatecznym kształcie przepisów.
rozwiń zwiń