X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Radio Chopin

Artur Szklener: fortepian z epoki pokazuje, gdzie są granice

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2017 16:00
Audio
  • Stanisław Leszczyński i Artur Szklener o 11. festiwalu "Chopin i jego Europa". (PR, 16.08.2015)
Sześć fortepianów wiszących nad wejściem do Filharmonii Warszawskiej - oprawa scenograficzna podkreślająca m.in. znaczenie sprowadzenia do Polski fortepianu Erard z 1849, Warszawa 2003
Sześć fortepianów wiszących nad wejściem do Filharmonii Warszawskiej - oprawa scenograficzna podkreślająca m.in. znaczenie sprowadzenia do Polski fortepianu Erard z 1849, Warszawa 2003Foto: PAP/Andrzej Rybczyński

- Jeśli pianista zna ograniczenia instrumentu z czasu Chopina, łatwiej jest mu sobie wyobrazić, jaki był wykonawczy wzorzec - mówił Artur Szklener, opowiadając o znaczeniu gry na "chopinowskim fortepianie".

A gra na oryginalnym fortepianie z epoki jest jednym z punktów programu 11. Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego "Chopin i jego Europa" w 2015 roku. W Bazylice św. Krzyża w Warszawie młodzi pianiści zagrali przed sercem Chopina na oryginalnym fortepianie z epoki: Erardzie z 1855 roku.

- Zapadła mi w pamięć interpretacja Nelsona Goernera, który stwierdził, że wykonywanie muzyki na instrumencie z epoki jest pewnego rodzaju wskazówką granic możliwości wykonawczych na instrumencie współczesnym - wspominał Artur Szklener.

Jak młodzi wykonawcy zareagowali na pomysł wieczornych recitali z Erardem w roli głównej? W którym ze swoich dzieł – wyróżnionych na tegorocznym Konkursie Chopinowskim – polski kompozytor dyskutuje sam ze sobą? O tym oraz o idei i programie 11. Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego "Chopin i jego Europa" opowiadali goście Dwójki.