X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Radio Chopin

Łukasz Borowicz

Ostatnia aktualizacja: 29.01.2018 10:47
Łukasz Borowicz
Łukasz Borowicz Foto: Joanna Mielniczuk/materiały prasowe

Moje pierwsze spotkanie z Chopinem…

W domu zawsze grała muzyka, głównie Beethoven i Mozart, ale także Chopin, myślę, że podczas słuchania muzyki przez Rodziców zostałem „biernym” słuchaczem.

Myślę Chopin, mówię…

E-moll, czy f-moll? A mówiąc poważnie to uwielbiam orkiestrowe akompaniamenty chopinowskie, tak często odsądzane od czci i wiary przez „specjalistów” (że jakoby źle zinstrumentowane). Są według mnie ideałem towarzyszenia fortepianowi przez wczesnoromantyczną orkiestrę. Ogromną radością było dla mnie pojawienie się partytur Wydania Narodowego oraz późniejsze ich porównywanie z innymi wydaniami.

Mój najbardziej osobisty utwór Chopina to…

Będzie nieoczekiwanie: Fantazja na tematy polskie.

Chopin na współczesnym steinwayu czy na historycznym erardzie, pleyelu, broadwoodzie?

Na każdym instrumencie - jeśli tylko muzyka grana jest przez znakomitego muzyka - muzyka Chopina brzmi inaczej. To wspaniałe, że możemy dziś rozszerzać horyzonty, badać konteksty. A więc, ogromne: tak dla wszystkich wykonań! Bez wykonań na instrumentach historycznych nie wyobrażam sobie współczesnego spojrzenia na muzykę Chopina.