X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Radio Chopin

Ucho nie tylko z Schubertem

Ostatnia aktualizacja: 01.11.2019 21:15
Schubert jest jesienny. Schubert jest liryczny – i tragiczny. Nie ma lepszego kompozytora na ten moment roku – choć mogą znaleźć się inne utwory, równie dobre.
Pomnik Franza Schuberta
Pomnik Franza SchubertaFoto: pixaby.com

Tak właśnie ułożony został program sobotniego Ucha nienasyconego. Poznamy najnowsze, bardzo efektowne nagranie Kwartetu d-moll Śmierć i dziewczyna (Novus Quartet), a także ciekawą, jakby zatrzymującą się w czasie, lecz przy tym także dyskusyjną rejestrację zbioru pieśni Schwanengesang – Łabędzi śpiew (Thomas Dolié i Olivier Godin). I właśnie śpiew pochłonie nas najbardziej, bo dla ukazania współczesnego jego charakteru przyjrzymy się także artystom, którzy sukcesy święcili w minionych dekadach – cofając się aż do lat 40. XX wieku. Pojedyncze, najbardziej niesamowite pieśni wiedeńskiego kompozytora wykonają Marian Anderson, Elisabeth Schwarzkopf, Hans Hotter, Gerard Souzay, Dietrich Fischer-Dieskau i Christoph Prégardien.

A pożegnamy się zmieniając pejzaż, na który łagodny blask rzuca jesienne słońce: nową, szczególnie ujmującą kreacją najbardziej ujmującego Requiem w historii muzyki – Gabriela Fauré. Usłyszymy je w wykonaniu francuskich artystów, przywracających brzmienie utworu z koncertu w paryskiej Madeleine w roku 1893, kiedy to dzieło zabrzmiało z niecodzienną orkiestrą, pozbawioną skrzypiec. Trudno o bardziej idiomatyczne, w najlepszym znaczeniu francuskie wykonanie tej wyjątkowej muzyki.

(jp)