X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Radio Chopin

Spełniamy obietnicę – z naddatkami

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2019 11:00
Na koniec ubiegłotygodniowego „Ucha nienasyconego” tytułem zachęty zabrzmiał fragment niezwykłego nagrania Koncertu C-dur KV 467 Mozarta – w najbliższą sobotę wreszcie całość utworu. A także więcej kreacji Friedricha Guldy – gdyż to on, obok Mozarta i Schuberta będzie głównym bohaterem audycji.
Noemi Boutin  Quatuor Bela  okładka najnowszej płyty
Noemi Boutin & Quatuor Bela / okładka najnowszej płyty Foto: mat. pras.

Mozart w wykonaniu Guldy zawsze był klasą samą dla siebie: pianista łączył historyczną świadomość stylu z wręcz bezkompromisową nowoczesnością; przez lata powstawały kreacje, z którymi można dyskutować, ale które nie pozostawiają nikogo obojętnym, trudno im też odmówić swoistej doskonałości. Dwa Koncerty fortepianowe utrwalone z Hansem Swarowskym jeszcze w 1963 roku są jednak wyjątkowe nawet w dorobku jednego z najbardziej wyjątkowych pianistów stulecia. Gulda pozwala w nich sobie na swobodę w ornamentacji muzyki Mozarta, która stawia pod znakiem zapytania autorstwo utworu: interpretacja staje się współkreacją, co skądinąd odwołuje się wprost do realiów wykonawczych czasów Mozarta i do jego własnej praktyki. Oba nagrania, najpopularniejszego Koncertu C-dur KV 467 i ostatniego B-dur KV 595, zepną klamrą sobotnie Ucho nienasycone. Poza nimi jednak wiedeński pianista zagra też Rondo A-dur KV 386 w wersji Alfreda Einsteina, a także – już mniej kontrowersyjnie, ale nie mniej pięknie – Sonatę C-dur KV 330. Batuta Hansa Swarowsky'ego poprowadzi nas zaś w kierunku Schuberta (energicznie i antysentymentalnie ukazana wielka Symfonia C-dur, D. 944), który oczaruje nas ostatecznie w nowiutkiej rejestracji Kwintetu smyczkowego C-dur – ostatniego, pisanego tuż przed śmiercią arcydzieła kompozytora – w znakomitym, trafiającym w punkt wykonaniu francuskiego Quatuor Béla i młodej wiolonczelistki Noémi Boutin.