X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Radio Chopin

50 twarzy Prokofiewa

Ostatnia aktualizacja: 07.12.2019 00:30
Ostry i sarkastyczny albo monumentalny, czy może łagodny i liryczny? Jaki był neoklasycyzm – najbardziej komunikatywna muzyka XX wieku, która stworzyła zarówno patetyczne epopeje, jak i intymne wyznania? Różne jego odmiany zabrzmią w sobotnim Uchu nienasyconym.
Ujęcie na orkiestrę
Ujęcie na orkiestrę Foto: pixabay.com

A wszystko zaczęło się od Barbera i od programu aktualnego wieczoru Filharmonii Krakowskiej, w której liryczny i namiętny Koncert skrzypcowy amerykańskiego kompozytora połączony został z agresywną V Symfonią Sergiusza Prokofiewa. Czy to słuszne zestawienie? Albo – co zrobić, by słuszne się okazało? Proponowana odpowiedź: bardzo specjalna interpretacja Symfonii, wydobywająca z niej głębie niespotykane w innych kreacjach – a wszystko dzięki nadającej sens każdemu dźwiękowi refleksyjnej batucie sędziwego Sergiu Celibidache. Do tego błyskotliwe wykonanie Barbera przez Gila Shahama... i to nie koniec, bo proponujemy też uwerturę w postaci Prokofiewowskiej Symfonii Klasycznej oraz rozwinięcie tematu w dwóch bardzo różnych arcydziełach rosyjskiego kompozytora: II Sonacie skrzypcowej (Ojstrach i Jampolski) oraz rzadziej prezentowanej, niezwykle efektownej kantacie stworzonej przezeń z muzyki do filmu Aleksander Newski Eisensteina. Ta ostatnia – koniecznie w wykonaniu najdoskonalszym: pod radykalną batutą Fritza Reinera. Zapraszamy od godz. 10.