X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Radio Chopin

Od Fostera do Nikischa

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2020 13:10
…przez Haitinka i Pawła Kleckiego – tak „kapelmistrzowsko”, z naciskiem na „mistrzowsko” wygląda program najbliższego sobotniego „Ucha nienasyconego”.
Lawrence Foster
Lawrence FosterFoto: Mat. prasowe/Marc Ginot

Proste, a ciekawe: w miniony piątek w NOSPR odbył się pierwszy wieczór z dwóch o świetnej konstrukcji, wciągającej w samo serce muzycznego romantyzmu. Ruszamy tym śladem.

Symfonia – koncert – symfonia, to układ wprawdzie nietypowy, ale jeżeli ta kanapka składa się z dwóch symfonii Schumanna, a w środek włożony ma koncert fortepianowy Liszta, otrzymujemy sandwich o wyjątkowym smaku i walorach. Z jednej strony: sama esencja romantyzmu. Z drugiej pogłębione jego studium. I podobne doświadczenie – w ramach przygotowań do katowickiego koncertu – oferujemy w „Uchu”. III i IV Symfonia Schumanna zabrzmią pod batutą Pawła Kleckiego, natomiast dwa Koncerty fortepianowe Liszta – w dwóch wyjątkowych kreacjach: Jorge Boleta pod batutą tegoż samego, co poprowdził go w Katowicach Lawrence'a Fostera (Es-dur) oraz po prostu doskonałego Claudia Arrau pod batutą Bernarda Haitinka (A-dur). Po czym... cofniemy się w czasie. Daleko – aż do belle epoque, czasów przed I wojną światową, i do ówczesnej tradycji grania muzyki Beethovena. Tradycji podpisanej najlepszym i największym ówczesnym nazwiskiem: Arthura Nikischa. Naturalnie z jego Filharmonikami Berlińskimi. Niezapomniana V Symfonia Beethovena – zarazem pierwsze nagranie symfonii kiedykolwiek zrealizowane.

Spacer do 1913 i z powrotem zakończy powrót do muzyki Liszta, ale w jej najbardziej poetyckiej i czystej postaci – czyli pod palcami Wilhelma Kempffa.

(jp)