X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Radio Chopin

Drogi i bezdroża romantycznego koncertu fortepianowego

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2018 14:09
Prowadzi Marcin Majchrowski
Audio

Okres, w którym Fryderyk Chopin komponował swoje koncerty fortepianowe, wpisuje się w czas aktywności wielu innych pianistów-kompozytorów. Tworzyli oni repertuar pod kątem własnych potrzeb wykonawczych. Jak to ujął prof. Mieczysław Tomaszewski, „formę, charakter i styl dyktowali muzyce koncertującej lat dwudziestych i trzydziestych XIX wieku wielcy pianiści [...] swoiście deformujący dziedzictwo Mozarta i niemal ignorujący Beethovena”. Warto więc spojrzeć na historię XIX-wiecznego koncertu fortepianowego nie ignorując ani Mozarta, ani Beethovena, pokusić się o ukazanie kontekstu, w którym Chopin i inni kompozytorzy wzrastali, z którego czerpali i z którym się konfrontowali. By w pełni docenić bogatą literaturę koncertującą wielkiej romantycznej epoki nie można pominąć też tych twórców, którzy z dokonań generacji Chopina czerpali i ją przekształcali. Historia romantycznego koncertu jest bardzo bogata i długa – wcale nie kończy się wraz z nadejściem w kalendarzu roku 1900.