X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Męskie Granie 2018

Katowice i Wrocław – refleksje po koncertach

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2018 14:38
Drugi i trzeci przystanek tegorocznego Męskiego Grania.
Kora w teledysku do utworu Czarna Madonna grupy Organek
Kora w teledysku do utworu "Czarna Madonna" grupy OrganekFoto: Mystic Production/YouTube

Ten na Górnym Śląsku zorganizowany podobnie jak w ostatnich kilku latach – w Strefie Kultury, czyli w "miejskiej dżungli". Tuż obok Spodka, NOSPR-u i Międzynarodowego Centrum Kongresowego. Mówiąc krótko – w tyglu. Ten wrocławski – w jednym z najładniejszych miejsc trasy – na Pergoli. Tuż przy Hali Ludowej, gdzie nad sporym zbiornikiem wodnym nie dają o sobie zapomnieć fontanny i oświetlające je kolorowe reflektory.

I tu, i tu byliśmy świadkami szczególnych koncertów "międzypokoleniowych". Wszystko za sprawą Natalii Przybysz i Jej Rodziców. Państwo Anna i Jacek Przybyszowie wykonali wspólnie z Córką utwór "Dzieci malarzy" i trzeba to przyznać – poradzili sobie brawurowo. Po tych koncertach wiemy już, dlaczego Natalia śpiewa tak, a nie inaczej. Wiemy też, że Ich dom musi być BARDZO muzykalnym miejscem.

W Katowicach po raz pierwszy na Męskim Graniu słuchaliśmy zespołu EABS. Nie lubię takich skrótów, zwłaszcza że Artyści w swojej działalności też z nich nie korzystają. Electro–Acoustic Beat Sessions. No! Tak to ma brzmieć. Zagrali znakomicie. Podczas "Niekochanej", czyli jednego z ukłonów dla Krzysztofa Komedy, stałem za kulisami jak wryty, mając wrażenie, że to jeden z TYCH momentów koncertowych. Ale ukłonów podczas koncertu katowickiego było więcej. Miedzy innymi ten dla Kazika. I z Jego udziałem. Piosenki Staszewskiego Juniora wykonali Błażej Król, Pablopavo, Łona i Webber, Barbara Wrońska, Krzysztof Ostrowski (były wokalista Cool Kids Of Death pojawił się na scenie po raz pierwszy od pięciu lat) i Fisz. Fajnie było obserwować Kazika, który jeszcze zanim dołączył do Fisza, przeżywał ten koncert za kulisami z wyraźnym uśmiechem na twarzy. A później – już w kolejnej części widowiska – wystąpił z Kwartetem Proforma.

Wrocław. To chyba najtrudniejszy przystanek tegorocznego Męskiego Grania, o ile nie najtrudniejszy w całej historii tej imprezy. Gościnny udział Krzysztofa Zalewskiego w koncercie Lao Che, Tomasz Budzyński śpiewający z Orkiestrą "Niezwyciężonego", L.Stadt we wspólnym występie z szefem Skaldów – Andrzejem Zielińskim – tak, to wszystko były WYDARZENIA. Ważne, dziejące się po raz pierwszy i przyjęte gorąco przez Publiczność. Ale i tak wszyscy – WSZYSCY – zromadzeni tego dnia na Pergoli mieli z tyłu głowy poranną wiadomość...

Kiedy zapadał zmierzch, wyświetlono na ogromnym ekranie teledysk do utworu "Sie ściemnia" grupy Mannam. Kora w tej piosence tak pięknie... krzyczy. A kiedy Orkiestra zagrała ostatni akord, poprosiłem Widzów, by nikt nie opuszczał terenu koncertu. Przygotowaliśmy naprędce ten scenariusz, mimo że nikt z nas nie chciał i nie wyobrażał sobie, że w najbliższych długich latach kiedykolwiek powinien być zrealizowany. Muzycy Orkiestry odwrócili się w strone ekranu. Zgasły wszystkie światła z wyjątkiem tych, które oświetlały Ich sylwetki. Pojawiła się ta bardzo znacząca widokówka. Do piosenki "Czarna Madonna" zespołu Organek. Pamiętamy główną rolę w tym teledysku. Będzie chwytającą za gardło pamiątką. Na zawsze.

Nikt nie wyszedł.

Piotr Stelmach – Trójka

Zobacz więcej na temat: Trójka Męskie Granie
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak