X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl

Statki pełne skarbów

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2012 11:00
Cztery wraki statków z okresu rzymskiego i bizantyjskiego odkryto u wybrzeży Krety.
Statki pełne skarbów
Foto: fot. sxc.hu/cc

Odkrycia dokonano podczas badań dna morskiego u wybrzeży niewielkiej wyspy Dia, położonej 7 mil morskich na północ od miasta Heraklion na północnym wybrzeżu Krety.
Greccy naukowcy specjalizujący się w archeologii podwodnej odkryli na dnie morza pozostałości czterech starożytnych statków: dwóch z okresu rzymskiego oraz dwóch z okresu bizantyjskiego - poinformował serwis internetowy Athens News.
Jeden ze statków przewoził kreteńskie amfory z I/II wieku n.e., drugi był wypełniony późnorzymskimi dzbanami z V/VII wieku n.e., a pozostałe dwa przewoziły bizantyjskie amfory z okresu VIII/IX wiek i młodsze.

Archeolodzy sporządzili dokumentację znalezisk i wydobyli część artefaktów na powierzchnię do przeprowadzenia dalszych badań. Podczas badań zlokalizowano cztery kolejne obszary dna morskiego, zawierające materiały do badań archeologicznych, które będą poddane szczegółowym oględzinom jeszcze w tym roku.

Zobacz więcej na temat: archeologia kreta

Piwo Sumerów trafia pod lupę

Ostatnia aktualizacja: 20.01.2012 17:00
Archeolodzy współczują Sumerom. Nie ma żadnej gwarancji, że piwo założycieli cywilizacji w ogóle zawierało procenty.

Czaszka z Syberii opowiada historię ludzko-psiej przyjaźni

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2012 13:00
Czaszka psa, którą odnaleziono na Syberii, pochodzi sprzed 33 tys. lat i jest jednym z najstarszych świadectw udomowienia tych zwierząt – informują naukowcy na łamach pisma "Public Library of Science ONE".

Historia zakopana w ziemi

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2012 10:00
Złoża węgla lub szkielet dinozaura to skarby, na które czasem możemy natrafić kopiąc w przydomowym ogródku. O tym, czy takie znalezisko to szczęście, czy też może kłopot rozmawialiśmy w "Poranku".

Szkielet chłopca to mieszanka dwóch gatunków człowieka

Ostatnia aktualizacja: 27.01.2012 23:55
Naukowcy potwierdzają tezę o krzyżowaniu się neandertalczyka z homo sapiens. Tym razem dowodem nie są geny, ale cechy szkieletu chłopca sprzed 30 tys. lat.

Archeolodzy znaleźli starożytną świątynię w Sudanie

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2012 13:26
Świątynia pochodzi z okresu IV w. p.n.e. - IV w. n.e., kiedy stolicą królestwa Kusz w Nubii było miasto Meroe - informuje serwis internetowy Prague Daily Monitor.

Sowiecki skarb na pokładzie wraku? "Jest wart 3 mld"

Ostatnia aktualizacja: 02.02.2012 09:00
Amerykańscy poszukiwacze skarbów twierdzą, że na dnie Atlantyku odnaleźli wrak Port Nicholson – brytyjskiego statku zatopionego przez U-bota w 1942 roku.

Aztecka szkoła otwarta dla turystów

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2012 19:35
W Meksyku otwarto dla zwiedzających ruiny azteckiej szkoły w Tenochtitlan, stolicy państwa Azteków, odkryte przez archeologów podczas prac renowacyjnych.