X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Historia

Pierwsi kierowcy pojechali tunelem Wisłostrady 9 lat temu

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2012 08:00
30 sierpnia 2003 roku w Warszawie otwarto najdłuższy tunel drogowy w Polsce. Miał 900 m długości i kosztował ok.220 mln zł.
Audio
  • Otwarcie tunelu Wisłostrady - fragm. audycji "Z kraju i ze świata" (30.08.2003)
Tunel Wisłostrady, wlot do tunelu od strony południowej
Tunel Wisłostrady, wlot do tunelu od strony południowejFoto: Cezary Piwowarski/Wikimedia Commons

Obiekt obchodzi dziś swe urodziny, na razie jednak został zamknięty z powodu awarii, jaka miała miejsce podczas budowy II linii metra.

Inwestycję rozpoczęto w kwietniu 2001 roku, za czasów urzędowania w stolicy Pawła Piskorskiego. Prace zakończono rok później. Ale przez blisko rok tunel stał nieużywany ze względu na niespełnianie wymogów bezpieczeństwa. Parokrotnie odkładano termin jego otwarcia. Władze Warszawy, szczególnie sam Piskorki, były wielokrotnie krytykowane za pomysł tej budowy. Uważano, że jest to pierwszy przypadek, by tunel został poprowadzony wzdłuż rzeki, a nie pod nią. Krytycznie odnoszono się też do sprawy kosztów, jakie pochłonęła.

Ostatecznie obiekt został otwarty 30 sierpnia 2003 roku przez ówczesnego prezydenta Warszawy, Lecha Kaczyńskiego.

- Lepiej późno niż wcale - mówił Lech Kaczyński podczas ceremonii. - Tunel będzie służył warszawiakom wiele dziesiątków lat.

Zapowiedział wówczas, że teren nad tunelem zostanie zagospodarowany. Dziś stoi tu Centrum Nauki Kopernik.

Tunel Wisłostrady został zamknięty po wdarciu się wody na teren budowy II linii  metra 14 sierpnia tego roku. Zalana została stacja Powiśle - podczas prac natrafiono na ciek wodny. Nikomu nic się nie stało, ale ze względów bezpieczeństwa trzeba było wstrzymać ruch w tunelu Wisłostrady oraz na moście Świętokrzyskim.

W tej chwili warszawski ratusz czeka na opinię trzech grup ekspertów, którzy mają się wypowiedzieć, jakie są przyczyny zalania stacji Powiśle i kiedy można spodziewać się otwarcia zamkniętej na tym odcinku Wisłostrady.

Posłuchaj archiwalnego dźwięku z otwarcia tunelu.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Mogło dojść do błędów przy budowie tunelu Wisłostrady"

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2012 14:57
Jeszcze kilkanaście dni potrwają badania dotyczące przyczyn awarii na budowie drugiej linii warszawskiego metra.
rozwiń zwiń