X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Redakcja Polska

Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. Pod Łodzią powstanie drugi tunel kolejowy

13.09.2020 14:41
Centralny Port Komunikacyjny planuje budowę drugiego tunelu pod Łodzią, którym kursować będą pociągi dalekobieżne dużych prędkości. To trasa z Warszawy przez CPK do dworca Łódź Fabryczna i dalej w stronę Wrocławia i Poznania – poinformował rzecznik CPK Konrad Majszyk.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.twitter/Centralny Port Komunikacyjny

Obecnie pod Łodzią PKP Polskie Linie Kolejowe budują tunel prowadzący z Dworca Kaliskiego na Dworzec Fabryczny. Ma to ułatwić kolejową komunikację aglomeracyjną i pasażerską między miastami oraz umożliwić szybsze podróżowanie przez Łódź.

Inna będzie funkcja drugiego łódzkiego tunelu kolejowego, który zamierza budować spółka Centralny Port Komunikacyjny.

- Nasz tunel będzie obsługiwał pociągi dużych prędkości, które w rejonie Łodzi zatrzymywać się będą tylko na Dworcu Fabrycznym. To tunel dalekobieżny, w przyszłości kluczowy element trasy między Łodzią i Warszawą, po której pociągi będą jeździły z prędkością do 250 kilometrów na godzinę, zapewniając czas przejazdu między Warszawą i Łodzią w ok. 45 minut – wyjaśnił rzecznik CPK Konrad Majszyk.

Tunel dla szybkich kolei

Dodał, że linia Warszawa – CPK – Łódź będzie stanowić kręgosłup planowanego systemu kolei dużych prędkości i jest bardzo ważna, bo włączy Centralny Port Komunikacyjny w sieć połączeń dalekobieżnych Polski. Spółka przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy koncepcji programowo-przestrzennej i projektu budowlanego tunelu.

- To będzie element szybkiej trasy planowanej ze stolicy przez CPK do Łodzi i dalej do Wrocławia- mówi rzecznik CPK i akcentuje konieczność współpracy przy budowie tunelu z PKP PLK. - Ta współpraca jest potrzebna, dlatego, że spółka PKP PLK przed laty opracowywała koncepcję tzw. Y (igreka – PAP), nazwanego tak od kształtu linii dla szybkich kolei Warszawa – Łódź - Poznań – Wrocław - wskazuje Majszyk.

Jeśli firmy dogadają się, budowa tunelu CPK mogłaby rozpocząć się w roku 2023, a przed końcem 2027 roku łódzki tunel dalekobieżny byłby gotowy. Szacowany wstępnie koszt budowy kolejowego odcinka Warszawa – CPK - Łódź wynosi ponad 8 mld złotych.


PAP/dad

Sasin: zrobimy wszystko, by CPK został oddany do użytku w 2027 roku

08.09.2020 14:52
Jacek Sasin, pytany w TVP1 o to, czy termin oddania do użytku Centralnego Portu Komunikacyjnego (2027 rok) jest realny, powiedział, że - opierając się na zapowiedziach pełnomocnika rządu ds. CPK, Marcina Horały - jest to termin realny. - Zrobimy wszystko, żeby tak się stało - wskazał. Dodał, że to nie może być inwestycja, która ciągnęłaby się przez dziesięciolecia.