X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Dlaczego warto dbać o zaufanie w biznesie?

Ostatnia aktualizacja: 02.06.2014 11:09
Zaufanie w biznesie przynosi wymierne ekonomiczne korzyści. Według badań dla ponad 70 proc. Polaków ma znaczenie wystawiany przez renomowaną instytucję certyfikat, który potwierdza rzetelność firmy, od której chcą kupić towar lub usługę.
Audio
  • Sebastian Kotow o zaufaniu w biznesie (Polskie Radio)
Dlaczego warto dbać o zaufanie w biznesie?
Foto: Glow Images/East News

Firma, która cieszy się zaufaniem na rynku, osiąga lepsze wyniki w biznesie, jest lepiej postrzegana przez kontrahentów, zyskuje na tym.

- Zaufanie jest twardą ekonomiczną, bo zawsze wpływa na dwa elementy w biznesie: na szybkość i na koszty – twierdzi Sebastian Kotow, wiceprezes firmy specjalizującej się w poprawie wydajności.

Ufać trzeba mądrze

Jak przekonuje Kotow, można zdefiniować kilka kręgów zaufania.

- Pierwszym, najważniejszym kręgiem jest zaufanie do siebie. Drugim elementem jest zaufanie w relacjach wewnętrznych, z klientami, dostawcami, współpracownikami – mówi Kotow.

Jak dodaje, chodzi tutaj o mądre zaufanie. Według niego ślepe zaufanie nie ma pozytywnej wartości ekonomicznej, ale drugą skrajnością jest kompletny brak zaufania. Zaufanie musi być więc poddane pewnej analizie, ale jak podkreśla Kotow, ludzie lubią, jak im się ufa.

Zaufanie przekłada się na wyniki finansowe

Jeśli dana firma cieszy się zaufaniem, to jej wyniki ekonomiczne mogą być nawet kilkanaście razy lepsze od wyników firmy, która sytuuje się w tym samym obszarze rynku, ale tego zaufania nie ma.

- Musimy pamiętać, że to nie jest kwestia uczuć klientów, ale pewnej historii, pewnych doświadczeń z daną firmą – mówi Kotow.

Umiejętność przyznania się do błędu

Jak podkreśla, największym zaufaniem nie koniecznie cieszą się firmy, które są doskonałe i nie popełniają błędów, bo czasem naprawa pomyłek może również przyczynić się do wzrostu zaufania klientów do danej firmy. Ważne, jak firmy komunikują się z klientami, że potrafią przyznać się do swoich błędów i nie powtarzać ich w przyszłości.

Eksperci przypominają, że zaufanie nie jest dane raz na zawsze, ale jest tak istotne, że wyprzedza np. pod względem ważności dla klienta, takie kwestie, jak przyszła sytuacja finansowa firmy, ilość tworzonych miejsc pracy czy wpływ na środowisko. Warto więc dbać o zaufanie.

Elżbieta Mamos, awi

Zobacz więcej na temat: biznes firma przedsiębiorca
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Wywiadownia gospodarcza: kontrahenta sprawdzi nie tylko detektyw, ale i psycholog

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2014 12:00
Wywiadownia gospodarcza zatrudniająca tylko detektywów jest już passe. Pojawiają się w takich podmiotach pracownicy służb specjalnych, ochrony, a nawet... psycholodzy - informuje "Puls Biznes".
rozwiń zwiń