X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

„Allegro” dla biznesu. Firmy coraz częściej szukają dostawców w Internecie

Ostatnia aktualizacja: 02.06.2015 10:21
Handel pomiędzy przedsiębiorstwami coraz częściej przenosi się do Internetu. Choć Polsce cały czas daleko jest do europejskiej czołówki, gdzie firmy kupują w ten sposób już nawet 50 – 60 proc. potrzebnych im towarów, to prognozy są dla naszego kraju optymistyczne. Zwłaszcza, że korzystanie ze specjalnych platform internetowych nie tylko uprawnia i przyspiesza sam proces zakupów, ale i przynosi wymierne oszczędności. Średnio nawet 30-procentowe.
Audio
  • O rozwoju internetowego handlu B2B mówił w radiowej Jedynce gość Porannych rozmaitości: Piotr Matysik, prezes Marketplanet /Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
Firmy coraz częściej szukają dostawców w Internecie
Firmy coraz częściej szukają dostawców w InternecieFoto: Glow Images/East News

- Relacje zbudowane pomiędzy przedsiębiorstwami, które kupują w Internecie, a ich dostawcami są bardzo podobne do tych nawiązywanych „na żywo”. To, co staramy się w tej chwili zrobić, to przystosować środowisko, w którym te duże firmy kupują, do takich modeli, sytuacji, w których to kupowanie będzie prostsze, gdzie będziemy mogli bardzo łatwo wybrać dostawcę. Z kolei dostawcy będą mogli bardzo przyjaźnie zaprezentować swoją ofertę i finalnie wygrać przetarg czy aukcję elektroniczną – mówi Piotr Matysik, prezes Marketplanet.

Internet zmienia rzeczywistość

Polscy przedsiębiorcy należą do raczej konserwatywnych w swoim podejściu, ale jak mówi gość radiowej Jedynki, to się bardzo szybko zmienia.

- Widzimy tutaj bardzo dynamiczną rolę Internetu, który zmienia rzeczywistość. Firmy zaczynają wykorzystywać Internet do tego, żeby mądrze kupować. Tak naprawdę oferta dostawców jest przeglądana właśnie w sieci. Tam wszyscy kupujący właśnie z tą ofertą coraz częściej się zapoznają. Również do zamykania transakcji wykorzystywany jest Internet. Przedsiębiorcy zaczynają zachowywać się jak wszyscy użytkownicy sieci i upraszczają swoje zachowania również w tym wymiarze – wyjaśnia ekspert.

Kontakt z firmami z całego świata

Internet jest narzędziem, które pozwala nie tylko handlować pomiędzy przedsiębiorcami w Polsce, ale i z firmami z całego świata.

- Internet nie zna granic. To, co tak naprawdę zaczyna nabierać wartości, to jest rzetelność dostawcy. Z jednej strony Internet powoduje wzrost anonimowości dostawców. Z drugiej strony te wszystkie reguły, które staramy się wdrożyć na naszej platformie zmierzają do tego, żeby poprzez certyfikację dostawcy, poprzez jego sprawdzenie, uwiarygodniać go i poprzez to doprowadzać do bezpiecznych i prostych transakcji – mówi Piotr Matysik.

Jak dodaje ekspert, obserwowane trendy pokazują, że w przyszłości transakcje pomiędzy firmami coraz częściej będą przenosiły się właśnie do Internetu.

Szansa również dla mniejszych firm

Na rozwoju handlu w Internecie zyskają nie tylko duże firmy.

- Dla korporacji bardzo istotny jest sam proces zakupowy, w którym czasami tracą bardzo dużo pieniędzy. Nie jest to tylko kwestia ceny. Natomiast dla mniejszych dostawców jest to na pewno szansa, bo w ten sposób mogą nauczyć się sprzedawać transparentnie, prosto, właśnie do tych dużych podmiotów. Wystarczy uwierzyć, że przez Internet da się to zrobić – przekonuje gość radiowej Jedynki.

Rynek internetowego handlu B2B stanowi obecnie ok. 10 procent handlu między przedsiębiorstwami.

Według szacunków, w ciągu 5-7 lat, udział ten zwiększy się do ok. 30-40 proc.

Błażej Prośniewski, awi

Zobacz więcej na temat: fima firmy handel internet
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Handel w sieci - czy to się opłaca?

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2014 17:11
W poniedziałkowej odsłonie audycji "Europejski Lunch" gościem będzie przedstawiciel Europejskiego Centrum Konsumenckiego, który opowie o m.in. o przepisach, dotyczących sprzedaży internetowej w krajach UE.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Raport: w e-handlu najwięcej sprzedają i kupują firmy, nie klient indywidualny

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2015 16:30
E-handel jest zdominowany przez firmy – tak kupujące, jak i sprzedające. Jak wynika z raportu firmy Marketpanet, przedsiębiorstwa wydają w Internecie 10 razy więcej niż klienci detaliczni. Rocznie to ponad 215 miliardów złotych.
rozwiń zwiń